Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta
Sprawdzaj stan konta, korzystaj z e-faktury i powiadomień. W Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta wygodnie i szybko zarządzasz swoimi płatnościami za energię elektryczną.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów, z którego możesz dokonywać szybkich płatności. Na swoim koncie masz również dostęp do historii płatności i aktualnego salda. Jeśli ustawisz odpowiednie powiadomienia to damy Ci znać, kiedy została wystawiona nowa faktura oraz poinformujemy o zbliżającym się terminie płatności.
Jeżeli nie masz konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl. To najwygodniejsza forma regulowania płatności.
Masz także możliwość zapłaty poprzez złożenie polecenia zapłaty, przelewem bankowym jednorazowym lub na podstawie zlecenia stałego.
Dla Klientów, którzy nie chcą korzystać z elektronicznych form płatności dysponujemy szeroką siecią punktów,gdzie można zapłacić za fakturę za prąd gotówką.
Aby zapłacić za prąd z konta w eBOK:
Zaloguj się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
Jeżeli nie masz jeszcze konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl
W zakładce Zestawienie masz informację o kwocie do zapłaty oraz przycisk „Zapłać”
UWAGA! Jeśli chcesz sprawdzić szczegóły dotyczące faktur zajrzyj do zakładki Faktury i płatności
Po kliknięciu w przycisk „Zapłać” zostaniesz przekierowany na stronę z potwierdzeniem płatności. Jeśli w Twoim rozliczeniu pojawiły się noty odsetkowe - zaznacz odpowiednie pole i dokonaj zbiorczej płatności
Po powtórnym kliknięciu w przycisk „Zapłać” zostaniesz przekierowany na stronę Operatora Płatności
Z listy wyświetlonej na stronie - wybierz bank za pomocą którego chcesz zrealizować płatność
Po wyborze banku - zostaniesz przekierowany na jego stronę
Korzystając ze wskazówek banku - wykonaj przelew za fakturę
WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności, które będzie wysłane do Ciebie e-mailem na adres wskazany w eBOK. Przy pomocy e-płatności możesz dokonać każdorazowo opłaty za należności za energię elektryczną w kwocie od 1 zł do 5000 zł. Usługa e-płatności obsługiwana jest przez firmę Blue Media S.A.
Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługuje Blue Media S.A. Adres korespondencyjny i telefon kontaktowy znajduje się na ich stronie internetowej: www.bluemedia.pl/kontakt
Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia.
Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął
Wyślij skan dowodu wpłaty przez czat lub formularz kontaktowy w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta albo na adres kontakt@enea.pl. Pamiętaj by w tytule wiadomości wpisać słowo „Windykacja” oraz podać numer kontaktowy. Takie zgłoszenia są obsługiwane priorytetowo.
Po zweryfikowaniu przesłanych informacji - przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej. Zlecenia są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu.
Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy
WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
Polecenie zapłaty to forma regulowania powtarzających się płatności niezależnie od ich kwoty oraz częstotliwości. Dzięki poleceniu zapłaty Twoje rachunki będą zawsze opłacane w terminie.
Zlecając polecenie zapłaty Enea jako wybrany dostawca energii wysyła dyspozycję pobrania opłat z Twojego rachunku zgodnie z terminem wskazanym na fakturze. Korzystając z polecenia zapłaty możesz kontrolować wysokość opłat. Na 14 dni przed terminem płatności otrzymasz rozliczenie z informacją o wysokości należności do zapłaty.
Aby aktywować polecenie zapłaty:
Pobierz i wypełnij formularz Zgoda na obciążanie rachunku
Podpisz formularz
WAŻNE! Podpis powinien być taki sam jak wzór podpisu w Twoim banku. Jeśli będą się różnić - bank może poprosić Ciebie o ponowne przesłanie formularza.
Dokument dostarcz w jeden wybrany sposób:
wysyłając na adres korespondencyjny wskazany na fakturze
odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta
Fakturę możesz opłacić w każdym banku korzystając z opcji przelewu.
Opłaty za przelew zależą od taryfy banku.
WAŻNE! Wykonując przelew używaj numeru rachunku Enei, który jest na Twojej fakturze. Rachunki różnią się co do poszczególnych punktów poboru prądu. Jeżeli rozliczasz kilka faktur z różnych miejsc - numery rachunków mogą być inne.
Opłacając fakturę pamiętaj:
o terminowym opłacaniu rachunków
o podaniu w tytule przelewu numeru faktury, za którą dokonujesz płatności
Gotówką możesz opłacić fakturę na poczcie lub w punktach przyjmujących opłaty.
Popularnym sposobem wśród osób preferujących wpłaty gotówkowe są punkty oznaczone znakiem VIA Moje Rachunki.
Są to często sklepy i punkty usługowe w najbliższej okolicy. Rachunek możesz opłacić wówczas razem z płatnością przy kasie. Wystarczy, że podasz kasjerowi blankiet wpłaty, który przysyłamy razem z rozliczeniem.
Lokalizator punktów sieci VIA Moje Rachunki dostępny jest na stronie: www.billbird.pl/lokalizator
Fakturę możesz również opłacić bez prowizji w oddziałach banku Pekao SA. Wykaz placówek znajdziesz na stronie:www.pekao.com.pl
Aby sprawdzić poprawność konta bankowego Enea, wprowadź 26-cyfrowy numer konta znajdujący się na fakturze:
Aby doładować licznik przedpłatowy, skorzystaj z wybranej opcji:
eBOK
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta to wygodne narzędzie, przy którego użyciu wykupisz kod do licznika przedpłatowego, aktywujesz e-fakturę, skontaktujesz się z nami wypełniając formularz oraz będziesz miał dostęp do bieżących informacji o koncie. Nie masz jeszcze konta? Przeczytaj Jak założyć konto w eBOK?
Wejdź na ebok.enea.pl i zaloguj się
W zakładceZestawienie znajdziesz przycisk "Kup energię"
Wybierz punkt odbioru energii oraz kwotę za jaką chciałbyś doładować licznik
System przekieruje Cię do Operatora Płatności
Zaloguj się do swojego banku i dokonaj płatności za kod
Kod otrzymasz na adres e-mailowy bądź/i SMS-em
Prowizja za zakup kodu w eBOK wynosi 1,99 zł
Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługuje Blue Media S.A. Adres korespondencyjny i telefon kontaktowy znajduje się na ich stronie internetowej: www.bluemedia.pl/kontakt
Via Moje Doładowania
W chwili podłaczenia licznika przedplatowego otrzymasz kod kreskowy, który jest niezbędny, aby korzystać z zakupu kodów w punktach sieci "Via Moje Doładowania"
Numer kodu kreskowego możesz również uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111
Sprawdź punkty dostępne w Twojej okolicy. Listę punktów znajdziesz na stronie Via Moje Doładowania
Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpaty w kasie danego punktu
Prowizja za zakup kodu w punktach VIA Moje Doładowania wynosi 2,49 zł
www.mojepłatności.pl
W chwili podłaczenia licznika przedplatowego otrzymasz kod kreskowy, który jest niezbędny, aby korzystać z zakupu kodów w punktach sieci www.mojeplatnosci.pl
Numer kodu kreskowego możesz również uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111
Zarejestruj się na www.mojeplatnosci.pl
Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty
Prowizja za wykup kodu wynosi 1,99 zł
Jeśli do ogrzewania domu i wody lub gotowania wykorzystujesz gaz – dodaj go z gwarancją ceny do umowy na prąd!
Zobacz więcejWybierz najnowszy duet od Enei i zyskaj gwarancję stałej ceny prądu przez 2 lata oraz roczny dostęp do najnowszego Office 365.
Zobacz więcejWitaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.