Płatności i doładowania

Z jakich form płatności mogę skorzystać? 

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów, z którego możesz dokonywać szybkich płatności. Na swoim koncie masz również dostęp do historii płatności i aktualnego salda. Jeśli ustawisz odpowiednie powiadomienia to damy Ci znać, kiedy została wystawiona nowa faktura oraz poinformujemy o zbliżającym się terminie płatności.

 

Jeżeli nie masz konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl. To najwygodniejsza forma regulowania płatności.

 

Masz także możliwość zapłaty poprzez złożenie polecenia zapłaty, przelewem bankowym jednorazowym lub na podstawie zlecenia stałego.

Dla Klientów, którzy nie chcą korzystać z elektronicznych form płatności dysponujemy szeroką siecią punktów, gdzie można zapłacić za fakturę za prąd gotówką.

 

Jak zapłacić za prąd i gaz z mojego konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta?

Aby zapłacić za prąd z konta w eBOK:

 

  1. Zaloguj się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Jeżeli nie masz jeszcze konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl

  2. Płatności możesz dokonać na dwa sposoby: klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury i płatności" i listy faktur. 

  3. Na liście faktur możesz uregulować płatność za dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać zaznaczone". W ten sposób możesz także opłacić kikla dokumentów

  4. W kolejnym kroku wybierasz operatora płatności. Blue Media pozwala opłacić przy jednej transakcji faktury do kwoty 100 000 zł, PayU nie posiada w tym zakresie ograniczeń. 

  5. Korzystając ze wskazówek pojawiających się na stronie opłać fakturę. 

WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności, które będzie wysłane do Ciebie e-mailem. W przypadku płatności przez Blue Media S.A. będzie to adres e-mail podany przy płatności, w przypadku PayU będzie to adres e-mail do korespondencji podany w eBOK. 

 

Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje Blue Media S.A i PayU. 

 

Co to jest polecenie zapłaty i jak je aktywować?

Polecenie zapłaty to forma regulowania powtarzających się płatności niezależnie od ich kwoty oraz częstotliwości. Dzięki poleceniu zapłaty Twoje rachunki będą zawsze opłacane w terminie.

 

Zlecając polecenie zapłaty, Enea jako wybrany dostawca energii, wysyła dyspozycję pobrania opłat z Twojego rachunku zgodnie z terminem wskazanym na fakturze. Korzystając z polecenia zapłaty możesz kontrolować wysokość opłat. Na 14 dni przed terminem płatności otrzymasz rozliczenie z informacją o wysokości należności do zapłaty.

 

1. Przygotuj odpowiednie dokumenty 

  • WAŻNE! Podpis powinien być taki sam jak wzór podpisu w Twoim banku. Jeśli będą się różnić - bank może poprosić Ciebie o ponowne przesłanie formularza.

2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

  • wysyłając na adres korespondencyjny

    ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 Poznań

     

Jak mogę opłacić fakturę przelewem bankowym?

Fakturę możesz opłacić w każdym banku korzystając z opcji przelewu.

Opłaty za przelew zależą od taryfy banku.
 

WAŻNE! Wykonując przelew używaj numeru rachunku Enei, który jest na Twojej fakturze. Rachunki różnią się co do poszczególnych punktów poboru prądu. Jeżeli rozliczasz kilka faktur z różnych miejsc - numery rachunków mogą być inne.
 

Opłacając fakturę pamiętaj:

  • o terminowym opłacaniu rachunków

  • o podaniu w tytule przelewu numeru faktury, za którą dokonujesz płatności

Czy rachunki za prąd mogę zapłacić gotówką?

Gotówką możesz opłacić fakturę na poczcie lub w punktach przyjmujących opłaty.

 

Popularnym sposobem wśród osób preferujących wpłaty gotówkowe są punkty oznaczone znakiem VIA Moje Rachunki.

Są to często sklepy i punkty usługowe w najbliższej okolicy. Rachunek możesz opłacić wówczas razem z płatnością przy kasie. Wystarczy, że podasz kasjerowi blankiet wpłaty, który przysyłamy razem z rozliczeniem.

Lokalizator punktów sieci VIA Moje Rachunki dostępny jest na stronie: www.billbird.pl/lokalizator

 

Fakturę możesz również opłacić bez prowizji w oddziałach banku Pekao SA. Wykaz placówek znajdziesz na stronie:www.pekao.com.pl

 

Jak zweryfikować numer konta?

Aby sprawdzić poprawność konta bankowego Enea, wprowadź 26-cyfrowy numer konta znajdujący się na fakturze:

Konto zostało zweryfikowane poprawnie.

Podany numer konta jest nieprawidłowy.

Wystąpił błąd. Podaj poprawny numer konta.

Jak kupić kod do licznika przedpłatowego?

Aby doładować licznik przedpłatowy, skorzystaj z wybranej opcji:

eBOK

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta to wygodne narzędzie, przy którego użyciu doładujesz licznik przedpłatowy. Nie masz jeszcze konta? Przeczytaj Jak założyć konto w eBOK?

 

  1. Wejdź na ebok.enea.pl i zaloguj się

  2. Możliwość doładowania licznika jest na głównym pulpicie eBOK. Możesz również wybrać zakładkę "Faktury i płatności" a następnie "Kup energię"

  3. Wpisz kwotę zakupu oraz wskaż numer punktu poboru energii (jeżeli masz więcej niż jeden) 

  4. System przekieruje Cię do Operatora Płatności

  5. Zaloguj się do swojego banku i dokonaj płatności za kod

  6. Kod otrzymasz na adres e-mailowy bądź/i SMS-em

  7. Prowizja za zakup kodu w eBOK wynosi 1,99 zł

     

     

    Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługuje Blue Media S.A.  Adres korespondencyjny i telefon kontaktowy znajduje się na ich stronie internetowej: www.bluemedia.pl/kontakt

Sieć sklepów Żabka

  1. W chwili podłączenia licznika przedpłatowego otrzymasz kod kreskowy, który jest niezbędny, aby korzystać z zakupu kodów w punktach sieci Żabka Polska. Numer kodu kreskowego możesz również uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111

     

  2. Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty w kasie Żabki. Listę punktów znajdziesz tutaj

     

  3. Prowizja za zakup kodu w punktach sieci Żabka Polska wynosi 2,49zł

     

Moje Płatności

  1. W chwili podłączenia licznika przedpłatowego otrzymasz kod kreskowy, który jest niezbędny, aby korzystać z zakupu kodów w punktach sieci "Moje płatności". Numer kodu kreskowego możesz również uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111

     

  2. Listę punktów gdzie możesz zakupić kod do licznika znajdziesz na stronie www.mojeplatnosci.pl. Możesz również zarejestrować się na stronie i dokonać zakupu on-line 

     

  3. Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty w kasie danego punktu lub po zakupie on-line

     

  4. Prowizja za zakup kodu w punktach "Moje Płatności" wynosi 4,99 zł

Poznaj nasze produkty

Pewna cena GAZ

Jeśli do ogrzewania domu i wody lub gotowania wykorzystujesz gaz – dodaj go z gwarancją ceny do umowy na prąd!

Zobacz więcej

Oczyszczacze powietrza

Popraw jakość powietrza w swoim domu. Usuń zanieczyszczenia z powietrza, którym oddychasz. 

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.