MEC Piła
Ciepło systemowe dla Piły
Ciepła woda z sieci miejskiej - wygodnie, bezpiecznie, bez niespodzianek
Zamiast indywidualnych podgrzewaczy - nowoczesne rozwiązanie oparte na miejskiej sieci ciepłowniczej. Rozbudujemy istniejący węzeł cieplny lub wymienimy na dwufunkcyjny, by ciepła woda trafiała bezpośrednio do mieszkań. Co zyskujesz?
- Bezpieczeństwo - brak ryzyka pożaru, zaczadzenia czy awarii gazu
- Komfort - stała temperatura, dostępność 24/7, bez obsługi
- Stabilna cena – taryfy nie zależą od wahań kursów, są regulowane
Obsługa Instalacji Wewnętrznych
W ramach swojej działalności, proponujemy Państwu obsługę wewnętrznych instalacji ciepłowniczych. Szczegółowych informacji udzieli Dział Dystrybucji: tel. 67 215 16 85
Eksploatacja Węzłów Cieplnych
Szczegółowych informacji nt. eksploatacji węzłów cieplnych udzieli Dział Dystrybucji tel. 67 215 16 85
Strefa klienta
Zasady związane z e-fakturami
- Podstawą prawną przesyłania Faktur VAT w formie elektronicznej jest Ustawa z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. teks jedn. z 2011 r., nr 177, poz.1054 z późniejszymi zmianami).
- Akceptacja musi być wyrażona przez Odbiorcę lub przez osobę należycie umocowaną do reprezentowania Odbiorcy (pełnomocnictwo).
- Miejska Energetyka Cieplna Piła Spółka z o.o. działając zgodnie z przepisami prawa zapewnia autentyczność pochodzenia oraz integralność treści faktur poprzez: wyraźne określenie danych Miejskiej Energetyki Cieplnej Piła Spółki z o.o., zabezpieczenie dokumentu przed zmianami w formacie .pdf, wysyłkę faktur zawsze z adresu: mec.efaktury@ebok.enea.pl
- Miejska Energetyka Cieplna Piła Spółka z o.o. przesyła faktury drogą elektroniczną w formacie pliku elektronicznego PDF (Portable Document Format).
- Do otwarcia przesłanego pliku faktury PDF służy bezpłatne oprogramowanie „Adobe Acrobat Reader", które Odbiorca Faktury może pobrać i zainstalować we własnym zakresie. Oprogramowanie dostępne jest do pobrania na stronie http://get.adobe.com/reader/
- Faktury w formie elektronicznej przesyłane są na adres mailowy Odbiorcy Faktur. Odbiorca zobowiązuje się do niedokonywania jakichkolwiek modyfikacji w otrzymanych dokumentach, ma jedynie prawo do wydruku załącznika oraz jego zapisania na dysku twardym oraz płytach CD/DVD.
- Chwilą doręczenia Faktury przesyłanej drogą elektroniczną jest chwila wysłania wiadomości mailowej z załączoną fakturą PDF przez Miejską Energetykę Cieplną Piła Spółka z o.o. 8. Zmianę adresu e-mail, na który przesyłane będą faktury oraz zmianę dyspozycji w sprawie przesyłania faktur należy dokonać w formie pisemnej.
Zgodę na e-fakturę możesz wyrazić na cztery sposoby:
- Wypełnij i wyślij mailem zdjęcie lub skan oświadczenia na adres: mec.bok@enea.pl
- Wyślij wypełnione oświadczenie pocztą na adres: MEC Piła (BOK), ul. Kaczorska 20, 64-920 Piła.
- Napisz do nas maila z wnioskiem o wysyłanie e-faktur. W treści powołaj się na numer kontrahenta, który znajduje się na umowie i fakturze.
- Odwiedź nasze Biuro Obsługi Klienta przy ulicy Kaczorskiej 20 w Pile, czynne od 7.00 do 15.00.
Pliki do pobrania
Jak zostać naszym klientem?
Nasi pracownicy udzielą wyczerpujących odpowiedzi, dokonają niezbędnych analiz, zaproponują najkorzystniejszy sposób przyłączenia do sieci ciepłowniczej
Zapytanie o możliwość przyłączenia do sieci ciepłowniczej.
W przypadku zainteresowania należy przesłać na adres e-mail bok@mecpila.pl następujące dane:
- Dane kontaktowe.
- Adres nieruchomości.
- Powierzchnia do ogrzania.
- Kubatura do ogrzania.
- Moc zamówiona - centralne ogrzewania (c.o.).
- Moc zamówiona - ciepła woda (c.w.u.).
- Liczba mieszkańców (dla c.w.u.).
- Budynek posiada ocieplenie (tak/nie).
Uzyskanie warunków przyłączenia.
W celu określenia możliwości związanych z przyłączeniem do sieci ciepłowniczej oraz warunków przyłączenia należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub w Sekretariacie Spółki wypełniony „Wniosek o określenie warunków przyłączenia do sieci ciepłowniczej węzła cieplnego, znajdującego się w obiekcie" - pobierz >>> wraz z wymaganymi załącznikami:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością:
a) wypis z rejestru gruntów lub wypis z Księgi Wieczystej lub akt notarialny,
b) potwierdzona notarialnie zgoda lub upoważnienie właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości dla podmiotu posiadającego tytuł prawny w formie: użytkowania, najmu, dzierżawy lub użyczenia - dokumenty rejestrowe dla podmiotu / osoby fizycznej - pobierz >>> - plan zabudowy lub mapka ze szkicem sytuacyjnym obiektu, do którego dostarczone będzie ciepło, w stosunku do istniejącej sieci ciepłowniczej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu z zaznaczonym węzłem cieplnym,
- informacja o wynikach audytu energetycznego lub dokumentacja techniczna instalacji wewnętrznej c.o. i c.w.u
Wydanie warunków przyłączenia.
W odpowiedzi na wniosek otrzymują Państwo „Warunki techniczne przyłączenia” wraz z propozycją „Umowy przyłączeniowej”.
Podpisanie umowy przyłączeniowej.
Na tym etapie ustalany i precyzowany jest zakres działań dla stron w trakcie realizacji inwestycji, sposób ich finansowania oraz termin rozpoczęcia poboru ciepła.
Zlecenie dostawy energii cieplnej.
Po zakończeniu procesu inwestycji należy dostarczyć „Zlecenie na dostawę energii cieplnej”- pobierz>>>" do Biura Obsługi Klienta nie później niż na 5 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem poboru energii cieplnej. Określa ono zakres świadczonej usługi dostarczania energii cieplnej.
Podpisanie umowy na sprzedaż ciepła.
Po zrealizowaniu wszystkich postanowień wynikających z „Umowy przyłączeniowej” zawierana jest „Umowa kompleksowa dostarczania ciepła” (wykaz poniżej), która reguluje wzajemne zobowiązania dotyczące realizacji dostawy ciepła do obiektu. Rozpoczęcie dostaw energii cieplnej.
Pliki do pobrania
Cieplo systemowe
Dział: Co to jest ciepło systemowe?
To oczywiste rozwiązanie na ciepło w mieście! Ciepło systemowe gwarantuje Ci komfort korzystania z ciepła i ciepłej wody przez cały rok. Ty i Twoja rodzina możecie czuć się bezpiecznie w domu, pracy czy szkole i nie martwić się o odpowiedni komfort cieplny. Jeżeli ważna jest dla Ciebie ekologia, to też możesz spać spokojnie - dzięki wysokim normom, związanym z produkcją i dostawą ciepła, ogrzewanie to jest przyjazne dla środowiska naturalnego. Dzieje się tak również dlatego, że ciepło systemowe produkowane jest także w procesie kogeneracji.
Poradnik
Ciepło. Cieplej. Komfortowo i tanio.
Ogrzewanie to pożeracz energii. Pochłania około 70% energii wykorzystywanej w domu. Jest jednak dla nas tak ważne, że nie jesteśmy w stanie z niego zrezygnować. Komfort cieplny jest jednym z najistotniejszych czynników decydujących o samopoczuciu mieszkańców.
Dobra izolacja domu
Ocieplone przegrody zewnętrzne (ściany, dachy) oraz szczelne, ciepłe okna znacznie ograniczą niepotrzebną ucieczkę ciepła
Zawory z głowicami termostatycznymi
Pozwalają na regulację ciepła w zależności od miejsca. Możemy obniżyć temperaturę w pomieszczeniach rzadziej odwiedzanych oraz w sypialni. Mało kto wie, ale spać nie powinniśmy w wysokiej temperaturze. Warto obniżyć ją do 18 °C co będzie dobre i dla zdrowia i dla rachunków.
Odsłoń grzejniki
Nie należy zastawiać grzejników meblami ani zasłaniać zasłonami. Ponadto traktowanie ich jako „szybkiej” suszarki do prania powoduje, że ciepło nie przenosi się właściwie na pomieszczenie
Nie wyłączaj ogrzewania
Podczas naszej nieobecności w domu nie należy całkowicie wyłączać ogrzewania. Wystarczy obniżyć temperaturę o 2-3 °C. Udowodniono, że stała średnia temperatura daje większą oszczędność niż włączanie i wyłączanie ogrzewania na zmianę. Podczas dłuższej nieobecności – trwającej dłużej niż tydzień (np. wyjazd na ferie zimowe) obniżmy temperaturę do 12-15 °C
Zalecana temperatura
Dla pokoi dziennych to 20°C, dla sypialni, podczas gdy śpimy, 18°C, dla łazienki 24°C. Gdy w domu jest małe dziecko możemy ustawić temperaturę w pokoju dziennym na 22°C.
Dbając o ciepło płacimy mniej.
Należy jednak przestrzegać następujących zasad:
- Sprawdzać wskazania termometru wewnętrznego, który powinien znajdować się w każdym mieszkaniu. Wzrost temperatury o 1°C powoduje wzrost zużyciaciepła o ok. 5 %.
- Przed wietrzeniem pomieszczeń ustawić głowice termostatyczne na minimum.
- Wietrzyć krótko, ale intensywnie.
- Nie zostawiać otwartych drzwi wejściowych i okien na dłuższy czas, gdyż prowadzi to do niepotrzebnego wychładzania pomieszczeń, które później trzeba ponownie ogrzać.
- Pamiętać o tym, że lokal nieogrzewany lub niedogrzewany (tj. w którym temperatura jest niższa niż minimalna, określona przepisem prawnym, czyli +16°C) ogrzewany jest pośrednio przez sąsiednie lokale. Ciepło przenika przez przegrody budowlane, narażając sąsiadów na dodatkowy pobór ciepła i koszty z tym związane.
Cyberbezpieczeństwo
Motto
System teleinformatyczny jest tak bezpieczny, jak bezpieczne jest jego najsłabsze ogniwo. A nim najczęściej jest człowiek...
Phishing
Metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań. Jest to rodzaj ataku opartego na inżynierii społecznej.
Pamiętaj:
- Należy sceptycznie podchodź do treści publikowanych w mediach społecznościowych,
- zachowywać ostrożność i czujność przy przekazywaniu jakichkolwiek swoich danych i publikowaniu informacji o sobie samym, nie przekazuj nikomu sowich haseł dostępowych!
- przestrzegaj zasady ograniczonego zaufania przy kontaktach werbalnych i poza werbalnych.
- Miejska Energetyka Cieplna Sp. z o.o. nigdy nie poprosi Cię o padanie swoich danych osobowych itp. przez media informatyczne i telefoniczne.
Aktualizacje
Ważną dobra praktyką w celu zabezpieczenia się przed atakiem hakerskim jest stosowanie aktualizacji swojego komputera czy też telefonu komórkowego.
Pamiętaj:
- aktualizuj na bieżąco oprogramowanie systemowe oraz programy użytkowe,
- stosuj i aktualizuj programy ochrony przed złośliwym oprogramowaniem,
- korzystaj tylko z zaufanych programów i źródeł. Silne hasła
Metody łamania haseł zaczynają się od najprostszych metod. Dane wykorzystywane do łamania haseł zawierają :
- imię, nazwisko
- datę urodzenia, inne szczególne dane
- imiona dzieci, rodzeństwa, rodziców, małżonki(a), psa, kota itp.
Kod ASCII zawiera 256 znaków, z czego ponad 200 może być użyte w haśle. Ograniczając się do małych liter łacińskich, używamy zaledwie 26 z nich. Używając kombinacji małych i wielkich liter oraz cyfr mamy już 62 znaki. Przy ośmioznakowym haśle daje to ponad tysiąckrotnie więcej kombinacji, a zatem potrzeba ponad tysiąc razy więcej czasu, by je odgadnąć. Jeżeli dołożymy do tego kilka znaków specjalnych, np. $, !, czy +, dostajemy w efekcie naprawdę mocne hasło!!
By bezpiecznie stworzyć i używać mocne hasło należy:
- wykorzystać cztery typy znaków w haśle (wielkie i małe litery, cyfry i znaki specjalne),
- nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, haseł czy kodu autoryzacyjnego,
- nie używać tego samego hasła do różnych kont oraz urządzeń, cyklicznie zmienić hasła do zasobów.
Poufność swoich danych
W celu zabezpieczenia swoich danych na komputerze należy:
- każdorazowo blokować dostęp do swoich urządzeń gdy z nich nie korzystasz,
- chronić sprzęt przed kradzieżą, nie podłączaj zewnętrznych nośników danych,
- powerbanków do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich pochodzenia i bezpieczeństwa,
- weryfikuj poprawność adresatów przed wysyłaniem e-maili,
- ograniczaj do minimum podawanie swoich danych.
Stosowanie szyfrowania
- nie loguj się przez publiczne, niezabezpieczone wi-fi, korzystaj tylko z zabezpieczonych i zaufanych sieci,
- szyfruj swoje wiadomości e-mail,
- korzystaj z możliwości szyfrowania plików, katalogów lub całego dysku.
Korzystanie z witryn
- nie ignoruj komunikatów ostrzegawczych generowanych przez przeglądarki,
- sprawdź tzw. „literówki” przy wprowadzaniu adresu strony do przeglądarki,
- nie zostawiaj danych osobowych w niesprawdzonych serwisach i na stronach,
- uważaj na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa,
- unikaj stron internetowych z kontrowersyjnymi treściami,
- ostrożnie klikaj na linki do nieznanych stron.
Obsługa komputera
- wyłączaj kanały komunikacyjne, z których nie korzystasz (WI-FI, Bluetooth),
- zgłaszaj każde podejrzenie naruszenia cyberbezpieczeństwa,
- w codziennym użytkowaniu nie korzystaj z komputera na koncie administratora,
- dbaj o intymność prezentowanego ekranu w miejscach publicznych,
- twórz kopie zapasowe, zwłaszcza cennych zdjęć i dokumentów,
- uważaj co instalujesz,
- uważaj w co „klikasz”,
- zastanów się przed włożeniem obcej pamięci do Twojego portu USB.
Stawka opłaty za przyłączenie
W załączeniu pliki do pobrania.
Kontakt do Biura Obsługi klienta MEC Piła tel. 67-215-16-30
Klauzula informacyjna RODO
Szanowni Państwo
W związku z uregulowaniami przewidzianymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanym dalej RODO, poniżej zamieszczamy informację odnośnie obowiązku informacyjnego administratora danych.
Administrator: Administratorem Państwa danych jest Miejska Energetyka Cieplna Piła Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Pile , ul. Kaczorska 20, 64-920 Piła, NIP 764-000-07-51 REGON 570006604 KRS 0000113543
Dane kontaktowe administratora: e-mail: mec.iod@enea.pl
Sekretariat: tel. 67-215-16-01
Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
- realizacja umowy z klientem – niezbędność danych do wykonania umowy;
- udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie – niezbędność danych do udzielenia odpowiedzi;
- cele podatkowe i księgowe – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- marketing bezpośredni oraz bezpieczeństwo administratora – prawnie uzasadniony interes administratora;
- inne cele – zgoda osoby, której dane dotyczą.
Odbiorcy danych:
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być inne niż administrator podmioty, jeżeli jest to niezbędne do wykonania umowy lub jeżeli obowiązek przekazania danych osobowych wynika z przepisów prawa. W szczególności odbiorcami danych mogą być organy administracji publicznej i samorządowej, sądy i inne organy oraz instytucje państwowe.
Zgoda:
Przetwarzanie danych osobowych dla innych niż w/w celów oraz ich przekazywanie innym niż w/w odbiorcy może odbywać się wyłącznie za Państwa zgodą wyrażoną w sposób dobrowolny, świadomy i jednoznaczny. Jeżeli nastąpi zmiana celu przetwarzania danych osobowych zostaną Państwo poproszeni o udzielenie takiej zgody
Czas przetwarzania danych:
Państwa dane będą przechowywane:
- dla celów realizacji umowy – przez czas niezbędny do jej wykonania;
- dla celów udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie – przez czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi;
- dla celów podatkowych i księgowych – przez okres 5 lat obrachunkowych;
- dla innych celów – do czasu wycofania zgody
Uprawnienia osoby, której dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem przez administratora w/w danych osobowych posiadają Państwo prawo do:
- żądania od administratora dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie.
Cofnięcie zgody:
Oświadczenie o cofnięciu zgody może być złożone w dowolnym momencie. Oświadczenie należy złożyć administratorowi bezpośrednio lub z wykorzystaniem w/w danych adresowych.
Dane niezbędne do realizacji umowy:
Podanie przez Państwa niektórych danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. W przypadku nieprzekazania niezbędnych danych realizacja umowy nie będzie możliwa. Dane zbędne dla realizacji umowy nie są wymagane do jej zawarcia – niepodanie tych danych nie ma wpływu na realizację umowy.
Ogłoszenia sprzedażowe
Przetargi
Projekty w spółce
Projekty w spółce
Unia Europejska
Społeczna odpowiedzialność
Dane kontaktowe
Dane spółki
Miejska Energetyka Cieplna Piła Sp. z o.o.
ul. Kaczorska 20, 64-920 Piła
REGON: 570006604
NIP: 764-000-07-51
KRS: 0000113543
E-mail: mec.pila@enea.pl
Sekretariat: 67 215 16 01
Pogotowie Ciepłownicze:
993 Dyspozytor 67 215 16 81
Biuro Obsługi Klienta
tel. 67 215 16 30
tel. 67 215 16 77
e-mail: mec.bok@enea.pl
Sygnaliści
Najważniejsze informacje na temat sposobu zgłaszania naruszeń dotyczących Spółki, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów znajdują się pod adresem: https:/www.enea.pl/pl/grupaenea/compliance/naruszenia-w-spolkach-grupy
Pozostałe kontakty
Dział Techniczny:
przyłączenia do sieci ciepłowniczej,
inwestycje, remonty
tel. 67 215 16 62
Pion Finansowo-Księgowy:
rozliczenia finansowe
Email: mec.faktury@enea.pl
tel. 67 215 16 21
Biuro Marketingu i Komunikacji:
rzecznik prasowy
tel. 885 856 702
Biuro Kadr i Szkoleń:
sprawy pracownicze
tel. 727 590 034