Poznaj usługi Archiwum ENEA Wytwarzanie
Informacje ogólne
Zarządzana przez Eneę Wytwarzanie Elektrownia w Świerżach Górnych k. Kozienic posiada długoletnią historię sięgającą lat 60 XX wieku.
Trwającemu od momentu powstania rozwojowi Elektrowni towarzyszy nieustanne podnoszenie kultury organizacyjnej oraz postęp technologiczny w każdym obszarze jej działania, również w zakresie postępowania z dokumentacją.
Początki wykazu spisów zdawczo – odbiorczych akt Elektrowni sięgają lat 90 XX wieku – przełom w archiwizacji w zakresie jej ewidencjonowania oraz porządkowania.
Od 2008 r. posiadamy bezdziennikowy system kancelaryjny oraz opracowane we własnym zakresie normatywny kancelaryjno – archiwalne.
W 2013 r. w ramach dotychczasowych struktur Spółki powstał Wydział Zarządzania Dokumentacją, do którego przeniesiono cały zasób archiwalny.
W tym samym czasie oddano do użytkowania nowoczesny Budynek Archiwum wyposażony w 20 tysięcy metrów bieżących półek na dokumentację i odpowiednie warunki jej przechowywania.
Mając na uwadze długoletnią historię Elektrowni jako państwowej jednostki organizacyjnej oraz bogate doświadczenie w zarządzaniu dokumentacją, wspomagane wieloletnią współpracą z Archiwum Państwowym, podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu działalności archiwalnej na rzecz innych podmiotów.
Z dniem 15 listopada 2019 r. ENEA Wytwarzanie sp. z o. o. została wpisana do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych nr 66 prowadzonego przez Marszałka Województwa Mazowieckiego, co pozwala na wykorzystanie naszego potencjału i prowadzenie działalności w zakresie przechowywania dokumentacji na rzecz innych podmiotów.
Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom, oferujemy wsparcie w zakresie zarządzania dokumentacją, a także wywiązania się z nałożonego na Pracodawców obowiązku dostosowania warunków przechowywania dokumentacji pracowniczej do warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.
Jako profesjonalny przechowawca:
- posiadamy bazę organizacyjno-techniczną,
- zatrudniamy osoby posiadające specjalistyczne wykształcenie i praktykę zawodową do obsługi dokumentacji.
W naszym Archiwum dokumentacja przechowywana jest na przesuwnych regałach kompaktowych, w pomieszczeniach wyposażonych w system monitoringu, automatyczną klimatyzację, zabezpieczenia przeciwpożarowe z systemem sygnalizacyjno-alarmowym oraz zabezpieczenia przed włamaniem.
Obsługę dokumentacji zapewnia zespół wykwalifikowanych pracowników z wieloletnią praktyką zawodową w dziedzinie archiwizacji, regularnie podnoszących swoje kompetencje m.in. poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach.
Serdecznie zapraszamy do współpracy,
Zakres usług
Oferujemy wsparcie w zakresie zarządzania dokumentacją oraz świadczymy kompleksowe
i profesjonalne usługi archiwalne w oparciu o obowiązujące przepisy prawa:
- Doradztwo i wsparcie
- Weryfikacja przyjmowanej dokumentacji
- Profesjonalne porządkowanie
- Elektroniczna ewidencja – repozytorium
- Przechowywanie
- Szybkie udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji
- Sporządzanie odwzorowania cyfrowego, odpisów oraz kopii
- Wysyłanie dokumentacji
- Bezpieczne brakowanie i niszczenie dokumentacji
- Wycofanie dokumentacji
- Fumigacja
Oferujemy nieocenione korzyści dla Państwa jednostki organizacyjnej
- Dbałość o dobry stan dokumentacji pracowniczej
- Zabezpieczenie i ochrona przed zniszczeniem lub uszkodzeniem oraz dostępem osób nieupoważnionych dokumentacji wytworzonej w postaci papierowej
- Przechowywanie dokumentacji pracowniczej przez okres przewidziany przepisami prawa
- Zachowanie poufności, integralności, kompletności oraz dostępności dokumentacji
- Zapewnienie ochrony danych osobowych
- Zapewnienie w pomieszczeniu, w którym przechowywana jest dokumentacja, odpowiedniej temperatury i wilgotności
Regulamin usług
Regulamin Świadczenia usług przechowywania dokumentacji pracowniczej Pobierz
Cennik usług
Wysokość opłat za sporządzenie odpisu lub kopii przechowywanej dokumentacji nie może przekroczyć maksymalnych stawek określonych w Rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 51.o ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach tj.:
- Kopia świadectwa pracy -17 zł
- Kopia, z zastrzeżeniem pkt 3, innego niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy, w tym dokumentu potwierdzającego wysokość wynagrodzenia - 4 zł
- Kopia każdej karty kartoteki zarobkowej bądź zasiłkowej albo strony listy płac - 4 zł
- Odpis świadectwa pracy, za każdą rozpoczętą stronę - 35 zł
- Odpis inny niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy, w tym dokumentu potwierdzającego wysokość wynagrodzenia, za każdą rozpoczętą stronę - 8 zł
- Odpis skrócony wysokości zarobków na podstawie list płac, za każdą pozycję zestawienia (kwotę wynagrodzenia rocznego albo wynagrodzenia za krótszy okres faktycznie przepracowany w ciągu roku) - 4 zł
- Łączna opłata od jednorazowo złożonego zamówienia nie może przekroczyć kwoty 200 zł.
Opłaty za usługi świadczone dla jednostki organizacyjnej w ramach zawartej umowy określone są
w Cenniku usług archiwalnych stanowiącym każdorazowo załącznik do umowy.
Terminy realizacji usług
Usługa | Termin złożenia dyspozycji | Termin realizacji |
Udostępnianie oryginału dokumentacji | Zlecenie przekazane w danym dniu do godziny 10:00 | D*+1 |
Zlecenie przekazane w danym dniu po godzinie 10:00 | D*+2 | |
Sporządzanie kopii dokumentacji (§ 7 ust. 2 lit. d) | Zlecenie przekazane w danym dniu do godziny 10:00 | D*+1 |
Zlecenie przekazane w danym dniu po godzinie 10:00 | D*+2 | |
Skanowanie dokumentacji (§ 7 ust. 2 lit. e) | Zlecenie przekazane w danym dniu do godziny 10:00 | D* |
Zlecenie przekazane w danym dniu po godzinie 10:00 | D*+1 |
*D – bieżący dzień roboczy
Powyżej zakładanego wolumenu (czyli 3 lub 10 teczek) terminy realizacji usługi zostaną uzgodnione indywidualnie.
Formularze
Spis zdawczo – odbiorczy akt Pobierz
Wniosek o skorzystanie z akt Pobierz
Dane kontaktowe
Wydział Zarządzania Dokumentacją
Enea Wytwarzanie sp. z o.o.
Świerże Górne
ul. Aleja Józefa Zielińskiego 1
26 - 900 Kozienice
Telefon: 48 614 16 55 lub 48 614 15 32
e-mail: ewsa.archiwum@enea.pl
Godziny otwarcia:
Przyjmowanie interesantów odbywa się
w dni robocze w godz. 8.00 - 15.00.
Lokalizacja