eBOK

Wygodnie i szybko zarządzaj swoimi płatnościami za energię elektryczną bez wychodzenia z domu.

Zaloguj się do eBOK
Zobacz niżej

Zostań Klientem

Jak zostać Klientem?

Mam prąd - 
chcę zmienić sprzedawcę

Przejdź do Enei już dziś.

Zmień dotychczasowego sprzedawcę i postaw na dodatkowe korzyści. My zajmiemy się formalnościami!

W Twoim imieniu przeprowadzimy procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

wybierz produkt

wybierz formę kontaktu

podpisz umowę i udziel nam pełnomocnictwa

my załatwiamy formalności

dostarczymy Ci energię

Jak wygląda proces przejścia do Enei? 

  1. Wybierz produkt 

  2. Wybierz formę kontaktu:

    • zamów kontakt, oddzwonimy

    • zadzwoń pod numer infolinii 611 111 111 

  3. Udziel nam pełnomocnictwa

Po udzieleniu pełnomocnictwa my w Twoim imieniu:

  1. Wypowiadamy umowę sprzedaży z Twoim aktualnym sprzedawcą

  2. Zgłaszamy wniosek zmiany sprzedawcy do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego

  3. Jeżeli to Twoja pierwsza zmiana sprzedawcy - składamy także wniosek o zawarcie umowy dystrybucyjnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, którą zawieramy w Twoim imieniu

  4. Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - proces jest finalizowany

  5. Czekaj na pierwsza fakturę od Enei

Pamiętaj!
Opłaty za usługę dostarczenia energii są regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki. Część z nich wynika z prawa energetycznego, inne były uchwalane przez Sejm. Są wśród nich: „opłata jakościowa”, „opłata sieciowa zmienna”, „opłata sieciowa stała”, „opłata przejściowa”, „opłata dystrybucyjna”, „opłata abonamentowa”. 
Po zmianie sprzedawcy wysokość i nazwy opłat za usługę dostarczenia energii pozostaną takie same. 

 

W zależności od decyzji Operatora Systemu Dystrybucyjnego możesz otrzymywać dwa oddzielne rachunki od dwóch różnych firm:

  • od Enei - za energię, którą zużyjesz

  • od Twojego lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego - za usługę dostarczenia energii.

Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna.

Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.


WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej odbywa w oparciu o umowę sprzedaży, natomiast usługa dystrybucji świadczona jest przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego w oparciu o odrębną umowę na świadczenie usług dystrybucji.

Nie mam prądu - 
chcę podłączyć prąd

Enea to sprawdzony i wiarygodny Partner.

Już dziś dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!

Wybierz produkt, który najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom i przyłącz się do sieci Enei Operator.

 

Jeżeli jesteś Klientem spoza obszaru Enei - przyłącz się do sieci swojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

przyłącz lokal do sieci Enea Operator

poznaj nasze produkty

podpisz umowę

ciesz się dobrą energią

Jak wygląda proces przyłączenia do sieci Enei Operator?

wypełnij wniosek 

przygotuj dokumenty

wyślij dokumenty

zaczekaj na decyzję i umowę

1. Pobierz i wypełnij Wniosek o określenie warunków przyłączenia

2. Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu

3. W przypadku projektowanego budynku dołącz plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz usytuowanie sąsiednich obiektów

4. Przygotowane dokumenty dostarcz pocztą lub osobiście do najbliższego Biura Obsługi Klienta

 

W ciągu 30 dni zostaną wysłane do Ciebie warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na adres wskazanego Biura Obsługi Klienta.

 

Po otrzymaniu od Ciebie umów - Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.

 

Enea Operator przygotował serwis poświęcony procesowi przyłączenia do sieci. Wejdź na stronę przylaczenia.operator.enea.pl, gdzie możesz sprawdzić status swojej umowy o przyłączenie.

 

WAŻNE: Po przyłączeniu do sieci w ciągu 60 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej. Zapoznaj się z dalszymi krokami jak podpisać umowę?

Jak podpisać umowę po przyłączeniu do sieci?

wybierz produkt

wypełnij wnioski

przygotuj dokumenty

wyślij dokumenty

zaczekaj na decyzję i umowę

Poznaj nasze produkty i dopasuj ofertę do swoich potrzeb.

 

1. Przygotuj dokumenty:

2. Dyspozycję możesz przekazać nam w dowolnie wybrany sposób:

  • listownie - na adres korespondencyjny

    ul. Dziadoszańska 10, 61-248 Poznań

  • osobiście - w najbliższym Biurze Obsługi Klienta

Jak przepisać licznik na siebie?

Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie. 

 

Aby to zrobić:

1. Przygotuj dokumenty:

2. Dyspozycję możesz przekazać nam w dowolnie wybrany sposób:

  • listownie - na adres korespondencyjny

    ul. Dziadoszańska 10, 61-248 Poznań

  • osobiście - w najbliższym Biurze Obsługi Klienta

Jak przepisać licznik od dewelopera?

Skorzystaj z praktycznego rozwiązania od Enei - wspólnego oświadczenia dla dewelopera i nowego właściciela mieszkania w celu przepisania licznika.

 

  1. Oświadczenie składa się z dwóch części:

    • oświadczenia Klienta przejmującego lokal/obiekt

    • oświadczenia Klienta Enea wydającego lokal/obiekt o wydaniu lokalu/obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy

  2. Wypełnij swoją część oświadczenia i uzyskaj od dewelopera część uzupełnioną przez niego

     

    WAŻNE! Przed wypełnieniem Oświadczenia zachęcamy do zapoznania się z dostęnymi produktami, wzrorami umów oraz regulaminem zawierania umów na odległość.

  3. Przygotowany dokument przekaż nam w jeden wybrany sposób.

    Pamiętaj aby Oświadczenie zostało wypełnione kompletnie:

    • listownie - na adres korespondencyjny ul. Dziadoszańska 10, 61-248 Poznań

    • przekaż swojemu deweloperowi

    • osobiście - w najbliższym Biurze Obsługi Klientów

  4. W ciągu 14 dni otrzymasz potwierdzenie zawarcia umowy.

    Potwierdzenie przekażemy drogą e-mailową lub listownie, w zależności od wybranego kanału kontaktu.

Jak wrócić do Enei?

Jeśli chcesz ponownie korzystać z usług Enei - podpisz nową umowę.

Więcej informacji na temat zawierania umów znajdziesz w zakładce Jak zostać Klientem?

 

 

Jeżeli nieświadomie podpisałeś umowę sprzedaży energii, która jest niekorzystna, np. podczas wizyty domowej przedstawiciela sprzedawcy - powinieneś dostarczyć nam dodatkowe oświadczenia:

WAŻNE!
Przedstawiamy poradnik, w którym zapoznasz się z ogólnymi zasadami dotyczącymi podpisywania umów wraz ze wskazaniem możliwości pozwalająych na odstapienie od niekorzystnej umowy bądź uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu. Przekazujemy także kilka wskazówek i podpowiedzi, które przydadzą się w rozmowach z przedstawicielami handlowymi podmiotów oferujących sprzedaż energii elektrycznej.
 

Co zrobić, jeśli buduję dom i potrzebuję energii elektrycznej?

Aby zapewnić energię elektryczną w miejscu budowy - zajrzyj tutaj, aby dowiedzieć się jak przyłączyć się do sieci Enea.

 

Poznaj nasze produkty

ENERGIA+ Fachowiec

Gdy przytrafi Ci się awaria, wezwij fachowca! Stała cena prądu i usługa elektryka w pakiecie.

Zobacz więcej

ENERGIA+ Zdrowie

Oferujemy stałą cenę energii oraz prosty i szybki dostęp do lekarzy specjalistów LUX MED.

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.