W eBOK dowiesz się wszystkiego
Aplikacja eBOK umożliwia m.in. sprawdzenie salda, pobranie oraz opłacanie faktur, a także zawarcie umowy produktowej.
Większość spraw w eBOK załatwisz wygodnie,
bez wychodzenia z domu czy dzwonienia na infolinię.
Mam prąd -
chcę zmienić sprzedawcę
Przejdź do Enei już dziś.
Zmień dotychczasowego sprzedawcę i postaw na dodatkowe korzyści. My zajmiemy się formalnościami!
W Twoim imieniu przeprowadzimy procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Wybierz produkt
Odwiedź najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Udziel nam pełnomocnictwa
Po udzieleniu pełnomocnictwa my w Twoim imieniu:
Wypowiadamy umowę sprzedaży z Twoim aktualnym sprzedawcą
Zgłaszamy wniosek zmiany sprzedawcy do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
Jeżeli to Twoja pierwsza zmiana sprzedawcy - składamy także wniosek o zawarcie umowy dystrybucyjnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, którą zawieramy w Twoim imieniu
Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - proces jest finalizowany
Czekaj na pierwsza fakturę od Enei
Pamiętaj!
Opłaty za usługę dostarczenia energii są regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki. Część z nich wynika z prawa energetycznego, inne były uchwalane przez Sejm. Są wśród nich: „opłata jakościowa”, „opłata sieciowa zmienna”, „opłata sieciowa stała”, „opłata przejściowa”, „opłata dystrybucyjna”, „opłata abonamentowa”.
Po zmianie sprzedawcy wysokość i nazwy opłat za usługę dostarczenia energii pozostaną takie same.
W zależności od decyzji Operatora Systemu Dystrybucyjnego możesz otrzymywać dwa oddzielne rachunki od dwóch różnych firm:
od Enei - za energię, którą zużyjesz
od Twojego lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego - za usługę dostarczenia energii.
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna.
Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej odbywa w oparciu o umowę sprzedaży, natomiast usługa dystrybucji świadczona jest przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego w oparciu o odrębną umowę na świadczenie usług dystrybucji.
Nie mam prądu -
chcę podłączyć prąd
Enea to sprawdzony i wiarygodny Partner. Już dziś dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów! Wybierz produkt, który najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom i przyłącz się do sieci Enei Operator.
Jeżeli jesteś Klientem spoza obszaru Enei - przyłącz się do sieci swojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Jak wygląda proces przyłączenia do sieci Enei Operator?
1. Pobierz i wypełnij Wniosek o określenie warunków przyłączenia
2. Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu
3. W przypadku projektowanego budynku dołącz plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz usytuowanie sąsiednich obiektów
4. Przygotowane dokumenty dostarcz pocztą lub osobiście do najbliższego Biura Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
W ciągu 30 dni zostaną wysłane do Ciebie warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na adres wskazanego Biura Obsługi Klienta.
Po otrzymaniu od Ciebie umów - Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.
WAŻNE: Po przyłączeniu do sieci w ciągu 60 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej.
- Jeżeli chcesz korzystać z energii elektrycznej na placu budowy, sprawdź tutaj co zrobić dalej
Poznaj nasze produkty i dopasuj ofertę do swoich potrzeb.
1. Przygotuj wypełnione dokumenty:
Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci lub dokumenty techniczne, które otrzymasz po przyłączeniu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - Informację o możliwości zawarcia umowy (tzw. IMZU)
Sprawdź o czym pamiętać wypełniając wniosek.
2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:
przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl
wysyłając na adres korespondencyjny
ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
3. Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wskazanie sposobu wysyłki potwierdzenia umowy na adres e-mail przyspiesza jej otrzymanie
Uwaga! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator lub chcesz zawrzeć umowę z wykorzystaniem Wniosku o zawarcie umowy o świadczenie usługi kompleksowej, pobierz i wypełnij odpowiednie wnioski, a następnie przekaż do nas w wybrany przez siebie sposób: eBOK, czat lub formularz kontaktowy. Oczekuj na przesłanie umowy wraz z instrukcją dalszego postępowania.
Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie.
Aby to zrobić:
1. Przygotuj wypełnione dokumenty:
Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:
wysyłając na adres korespondencyjny
ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl
odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
3. Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wskazanie sposobu wysyłki potwierdzenia umowy na adres e-mail przyspiesza jej otrzymanie
Uwaga! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator pobierz i wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy (sprawdź na co zwrócić uwagę wypełniając dokument), a następnie przekaż do nas oryginał dokumentu. Oczekuj na przesłanie umowy wraz z instrukcją dalszego postępowania.
Jeśli chcesz ponownie korzystać z usług Enei - podpisz nową umowę.
Więcej informacji na temat zawierania umów znajdziesz w zakładce Jak zostać Klientem?
WAŻNE!
Przedstawiamy poradnik, w którym zapoznasz się z ogólnymi zasadami dotyczącymi podpisywania umów wraz ze wskazaniem możliwości pozwalająych na odstapienie od niekorzystnej umowy bądź uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu. Przekazujemy także kilka wskazówek i podpowiedzi, które przydadzą się w rozmowach z przedstawicielami handlowymi podmiotów oferujących sprzedaż energii elektrycznej.
Kupując mieszkanie od dewelopera musisz przepisać na siebie licznik energii elektrycznej.
Aby to zrobić:
1. Przygotuj wypełnione dokumenty:
Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A. (wypełnia przejmujący lokal)
Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci
(sprawdź na co zwrócić uwagę wypełniając wniosek)
2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:
wysyłając na adres korespondencyjny
ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl
odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
3. Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wskazanie sposobu wysyłki potwierdzenia umowy na adres e-mail przyspiesza jej otrzymanie
Aby korzystać z energii elektrycznej na placu budowy musisz:
Być przyłączonym do sieci.
Wypełnić Wniosek o zawarcie umowy (pamiętaj by jako charakter obiektu wpisać "Plac budowy" a jako grupę trafywową C11) i przekazać do nas w wybrany przez siebie sposób:
przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl
wysyłając na adres korespondencyjny: ul.Górecka 1, 60-201 Poznań
odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Odkryj zalety inteligentnych rozwiązań Enea Smart w połączeniu z energią elektryczną.
Zobacz więcejStały upust od ceny sprzedaży prądu przez 3 lata oraz pomoc fachowców w razie nagłych awarii.
Zobacz więcejWitaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.