Zmiany w umowie

Jak zmienić moje dane w umowie?

W przypadku zmiany danych dotyczących zawartej umowy, tj. zmiany nazwiska, czy zmiany nazwy ulicy prosimy o zaktualizowanie danych kontaktowych.

przygotuj pismo

wydrukuj i podpisz

dołącz potrzebne dokumenty

dostarcz pismo do nas

1. Jak możesz to zrobić? 

  • Przygotuj pismo - opisz krótko jakie dane uległy zmianie

    Pamiętaj o wpisaniu numeru kontrahenta oraz podaniu numeru telefonu kontaktowego

  • Do pisma dołącz kopię dokumentu potwierdzającego zmianę, np.: akt małżeństwa - potwierdzający zmianę nazwiska, dokument potwierdzający zmianę nazwy ulicy lub numeru budynku - wystawiany przez urząd, który dokonał tej zmiany

2. Dokument możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

Jak zmienić adres korespondencyjny?

Jeżeli chcesz zmienić adres do korespondencji możesz zrobić to wybierając jedną z opcji:

  • Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy - podaj dokładny adres pod którym korzystasz z naszych usług oraz adres, na który powinniśmy kierować korespondencję

  • Wyślij informację pocztą na adres adres ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 Poznań

      Jak przejść na taryfę domową po zakończeniu budowy? 

      Po zakończeniu budowy powinieneś przejść na taryfę domową. 

       

      1. Przygotuj wypełniony dokument:

      2. Dokument możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

      • wysyłając na adres korespondencyjny

        ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 Poznań

         

      • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie www.enea.pl

      • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Pamiętaj o rezerwacji wizyty!

      Jak przepisać licznik na siebie?

      Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie. 

       

      Aby to zrobić:

       

      1. Przygotuj wypełnione dokumenty:

      • Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.

      • Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy. 

         

        Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.

      2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

      • wysyłając na adres korespondencyjny

        ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 Poznań

      • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie www.enea.pl

      • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Pamiętaj o rezerwacji wizyty!

      Uwaga! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator pobierz i wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy, a następnie przekaż do nas oryginał dokumentu. Oczekuj na przesłanie umowy wraz z instrukcją dalszego postępowania. 

      Jak zmienić taryfę z firmowej na domową?

      1. Aby zmienić taryfę z firmowej na domową

      1. Zapoznaj się z naszymi produktami

      2. Wypełnij Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej. Zaznacz na nim punkt: „Zmiana warunków technicznych”

      3. Podpisz Wniosek

      2. Dokument możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

      Czym jest licznik przedpłatowy i jak na niego przejść?

      Licznik przedpłatowy umożliwia wykupienie żądanej ilości energii i opłacenie jej z góry.

      W przedpłatowej sprzedaży energii elektrycznej odbiorca najpierw kupuje żądaną ilość energii, a następnie z niej korzysta. Odbiorca nie otrzymuje rachunków do zapłaty, a energię może kupować nawet kilka razy w miesiącu.

       

      Korzystanie z licznika przedpłatowego umożliwia sprawdzanie ile energii (kredytu) pozostało do wykorzystania. Jeśli limit zostanie wyczerpany - należy go odnowić przez zakupienie kolejnego kodu.

       

      1. Jak aktywować usługę rozliczeń z pełną kontrolą zużycia energii? 

      • Zaznacz punkt: „Zmiana warunków technicznych” oraz uzupełnij swoje dane.

      • W dolnej części dokumentu znajdziesz sekcję: "Wypełnij w przypadku zmiany użytkownika/płatnika". W polu "Pozostałe parametry techniczne" zaznacz "Inne, wpisz jakie" i dopisz, że chcesz mieć zainstalowany licznik przedpłatowy w grupie taryfowej "A KONTO DZIEŃ I NOC" lub "A KONTO CIEPŁY DOM".

      Jak przebiega proces doładowania licznika?

      1. Odbiorca kupując energię elektryczną w oparciu o taryfikator opłat otrzymuje kod z przypisaną ilością energii za jaką zapłacił

      2. Aby korzystać z zakupionej energii odbiorca wprowadza otrzymany kod poprzez klawiaturę do licznika

      3. Następnie na wyświetlaczu pojawia się ilość kWh zakupionej energii

      2. Dokument możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

      Jak zmniejszyć moc umowną?

      1. Jeśli moc umowna mieści się w poniższym przedziale dla danego zabezpieczenia, układ pomiarowy nie wymaga przystosowania do zmiany mocy. 

         

        Jeśli moc umowna jest niższa od dolnej granicy przedziału wskazanego dla istniejącego zabezpieczenia skontaktuj się ze swoim Operatorem. Ustal pisemnie czy ewentualna przebudowa układu pomiarowego leży po Twoje stronie lub administratora albo zarządcy budynku czy Operatora. Jednocześnie dowiedz się jakie są związane z tym koszty i czy wskazana przez Ciebie nowa wartość mocy umownej wymaga zmiany zabezpieczeń.

         

      2. Wykonaj zalecania Operatora. Pamiętaj, że przebudowę instalacji może wykonać tylko osoba z odpowiednimi uprawnieniami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

      1. Pobierz i wypełnij Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej. Uzupełnij rubrykę dotyczącą zmiany warunków technicznych

        i podpisz wniosek.

         

        Pobierz i wypełnij Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci. W polu wyboru „Inne”  wpisz „zmiana mocy umownej”

        i podaj numer uzgodnień otrzymanych od operatora. Następnie uzupełnij pozostałe informacje i podpisz wniosek.

      2. Dokument przekaż nam w jeden wybrany sposób:

      Jak zwiększyć moc umowną?

      1. Podpisz wniosek

      2. Przygotuj kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu

      3. Dokumenty  dostarcz do nas w jeden wybrany sposób:

        • wysyłając na adres korespondencyjny wskazany na fakturze

      4. W ciągu 30 dni otrzymasz:

        • warunki przyłączenia

        • dwa egzemplarze umowy o przyłączenie

      5. Oba egzemplarze umowy o przyłączenie podpisz i odeślij na adres wskazanego Biura Obsługi Klienta

      6. Po otrzymaniu od Ciebie umów Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle do Ciebie jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie

       

      Szczegółowe informacje dotyczące przyłączenia obiektu znajdziesz w swojej umowie o przyłączenie (np. termin realizacji, szacowany koszt przyłączenia).

       

      WAŻNE! Po zwiększeniu mocy, należy zaktualizować umowę kompleksową, bądź umowę sprzedaży energii elektrycznej. Zobacz Jak podpisać umowę po przyłaczeniu do sieci?

       

      Wyprowadzam się, jak mogę rozwiązać umowę?

      Opuszczając lokal lub przekazując go innej osobie powinieneś rozwiązać aktualną umowę. 

       

      Jak możesz to zrobić?

       

      1. Przygotuj wypełnione dokumenty:

      • Jeżeli znasz osobę przejmującą lokal: 

         

        Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.

         

        Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy

         

        Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.

         

      • Jeżeli nie znasz osoby przejmującej lokal: 

         

        Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi kompleksowej.

         

        Na Oświadczeniu zaznacz, że mamy zdemontować licznik

         

        WAŻNE! Umowa zostanie rozwiązana w chwili podpisania umowy przez osobę przejmującą lokal lub po zdemontowaniu licznika.

         

      2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

      • wysyłając na adres korespondencyjny

        ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 Poznań

         

      • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie www.enea.pl

      • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Pamiętaj o rezerwacji wizyty!

      Poznaj nasze produkty

      Enea  Smart

      Pakiet nowoczesnych rozwiązań, które zapewnią wygodę i bezpieczeństwo Tobie i Twojej rodzinie.

      Zobacz więcej

      Oczyszczacze powietrza

      Zadbaj o dodatkową ochronę siebie i swoich bliskich. Oddychaj powietrzem bez alergenów, bakterii, roztoczy i innych zanieczyszczeń.

      Zobacz więcej

      Informacja

      Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.