Od 1 stycznia 2021 roku nastąpią zmiany opłat za dystrybucję energii elektrycznej. Na fakturach pojawi się nowy składnik – opłata mocowa.
Opis zmian jest dostępny po kliknięciu przycisku Sprawdź szczegóły.
Zobacz, co warto sprawdzić zanim zgłosisz nam awarię:
Czy brakuje prądu w całej okolicy?
Sprawdź tutaj, czy w Twojej okolicy nie prowadzimy prac konserwacyjnych.
Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście planowych wyłączeń - zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny, czynny całą dobę numer 991.
Czy brakuje prądu tylko w Twoim budynku lub na klatce schodowej?
Skontaktuj się z administratorem budynku. On powinien zająć się ustaleniem przyczyny.
Jeśli brakuje prądu tylko w Twoim lokalu sprawdź:
Czy opłaciłeś rachunek za energię?
Jeżeli nie opłaciłeś rachunku bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - przeczytaj Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?
Czy bezpieczniki są włączone?
Jeżeli bezpieczniki są wyłączone - włącz je. Jeżeli są włączone i nadal nie ma prądu - zadzwoń pod bezpłatny numer 991.
WAŻNE!
właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku. Granica własności została określona w umowie kompleksowej
pamiętaj, że urządzenia zabezpieczone są plombami. Można je naruszyć tylko za zgodą Operatora Systemu Dystrybucyjnego
lub w uzasadnionych przypadkach wymagających natychmiastowego odłączenia napięcia dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego
Czy Twój licznik:
nie rejestruje zużycia energii pomimo włączonych odbiorników
Powiadom nas jeśli posiadasz umowę kompleksową z Eneą dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111
WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego
mimo, iż jest to licznik dwutaryfowy rejestruje zużycie energii tylko w jednej strefie czasowej
Powiadom nas jeśli posiadasz umowę kompleksową z Eneą dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111
WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego
nalicza za dużo energii:
odpowiedz na kilka prostych pytań Co zrobić, jeśli faktura budzi Twoje wątpliwości?
sprawdź, czy Twój licznik działa prawidłowo:
wyłącz wszystkie bezpieczniki zalicznikowe lub odłącz od gniazdek wszystkie urządzenia pobierające prąd wtedy licznik powinien przestać pracować:
jeżeli masz licznik starego typu (tarcza) - tarcza przestanie się obracać. Może to nastąpić nawet po kilkunastu minutach
jeżeli masz licznik nowego typu (elektroniczny) - dioda powinna przestać migać
WAŻNE! Jeżeli mimo odłączenia wszystkich urządzeń licznik pracuje skontaktuj się z nami dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111
Jeśli nie posiadasz umowy kompleksowej, tylko osobną umowę dystrybucyjną - skontaktuj się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego
Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia.
Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął
Wyślij skan dowodu wpłaty przez czat lub formularz kontaktowy w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta albo na adres kontakt@enea.pl. Pamiętaj by w tytule wiadomości wpisać słowo „Windykacja” oraz podać numer kontaktowy. Takie zgłoszenia są obsługiwane priorytetowo.
Po zweryfikowaniu informacji - przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej. Zlecenia są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu.
Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy
WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego
Informacje na temat planowanych wyłączeń energii elektrycznej oraz awarii uzyskasz dzwoniąc na numer 991 lub na stronie:
Podejrzenie kradzieży prądu możesz zgłosić nam anonimowo.
Możesz to zrobić w jeden wybrany sposób:
rozmawiając na czacie
pisząc na adres kontakt@enea.pl
dzwoniąc pod numer 611 111 111
pisząc na adres korespondencyjny wskazany na fakturze
Wybierz 1 z 4 wyjątkowych pakietów i odkryj zalety inteligentnego domu lub mieszkania!
Zobacz więcejStała cena prądu na kolejne 3 lata, usługi fachowców w pakiecie i obniżona opłata handlowa przy wyborze elektronicznej faktury.
Zobacz więcejWitaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.