Brak prądu w lokalu

Co zrobić, gdy nagle nie ma prądu w lokalu?

Zobacz, co warto sprawdzić zanim zgłosisz nam awarię:

  1. Czy brakuje prądu w całej okolicy?


    Sprawdź tutaj, czy w Twojej okolicy nie prowadzimy prac konserwacyjnych.
    Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście planowych wyłączeń - zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny, czynny całą dobę numer 991.

     

  2. Czy brakuje prądu tylko w Twoim budynku lub na klatce schodowej?


    Skontaktuj się z administratorem budynku. On powinien zająć się ustaleniem przyczyny.

  3. Jeśli brakuje prądu tylko w Twoim lokalu sprawdź: 

    • Czy opłaciłeś rachunek za energię?

      Jeżeli nie opłaciłeś rachunku bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - przeczytaj Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

    • Czy bezpieczniki są włączone?
      Jeżeli bezpieczniki są wyłączone - włącz je. Jeżeli są włączone i nadal nie ma prądu - zadzwoń pod bezpłatny numer 991.

 

WAŻNE!

  • właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku. Granica własności została określona w umowie kompleksowej

  • pamiętaj, że urządzenia zabezpieczone są plombami. Można je naruszyć tylko za zgodą Operatora Systemu Dystrybucyjnego

    lub w uzasadnionych przypadkach wymagających natychmiastowego odłączenia napięcia dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego

Co zrobić jeżeli podejrzewam, że mój licznik uległ awarii?

Czy Twój licznik:

  • nie rejestruje zużycia energii pomimo włączonych odbiorników

     

    lub

     

  • mimo, iż jest to licznik dwutaryfowy rejestruje zużycie energii tylko w jednej strefie czasowej

     

    Możesz skontaktować się z nami w wybrany przez siebie sposób:

WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim

Operatorem Systemu Dystrybucyjnego

Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia.

  • Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął

    • Po zweryfikowaniu informacji - przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej. Zlecenia są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu.

      Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy

    WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego

     

    Gdzie mogę uzyskać informacje o planowanych wyłączeniach lub awariach i terminach ich usunięcia?

    Informacje na temat planowanych wyłączeń energii elektrycznej oraz awarii uzyskasz dzwoniąc na numer 991 lub na stronie:

    Co zrobić jeśli podejrzewam kradzież prądu?

    Podejrzenie kradzieży prądu możesz zgłosić nam anonimowo.

    Możesz to zrobić w jeden wybrany sposób:

    • wypełniając formularz kontaktowy

    • pisząc na adres korespondencyjny wskazany na fakturze

    • rozmawiając na czacie

    Poznaj nasze produkty

    Enea Smart

    Podpisz umowę na prąd wraz z pakietem inteligentnych rozwiązań, który pozwoli Ci kontrolować zużycie energii oraz pomoże zapewnić bezpieczeństwo Twojego domu.

    Zobacz więcej

    ENERGIA+ Fachowiec

    Pomoc fachowców na 3 lata i dodatkowo kod rabatowy do Strefy Zakupów w prezencie. 

    Zobacz więcej

    Informacja

    Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.