eBOK

Wygodnie i szybko zarządzaj swoimi płatnościami za energię elektryczną bez wychodzenia z domu.

Zaloguj się do eBOK
Zobacz niżej

Brak prądu w lokalu

Co zrobić, gdy nagle nie ma prądu w lokalu?

Zobacz, co warto sprawdzić zanim zgłosisz nam awarię:

  1. Czy brakuje prądu w całej okolicy?


    Sprawdź tutaj, czy w Twojej okolicy nie prowadzimy prac konserwacyjnych.
    Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście planowych wyłączeń - zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny, czynny całą dobę numer 991.

     

  2. Czy brakuje prądu tylko w Twoim budynku lub na klatce schodowej?


    Skontaktuj się z administratorem budynku. On powinien zająć się ustaleniem przyczyny.

  3. Jeśli brakuje prądu tylko w Twoim lokalu sprawdź: 

    • Czy opłaciłeś rachunek za energię?

      Jeżeli nie opłaciłeś rachunku bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - przeczytaj Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

    • Czy bezpieczniki są włączone?
      Jeżeli bezpieczniki są wyłączone - włącz je. Jeżeli są włączone i nadal nie ma prądu - zadzwoń pod bezpłatny numer 991.

 

WAŻNE!

  • właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku. Granica własności została określona w umowie kompleksowej

  • pamiętaj, że urządzenia zabezpieczone są plombami. Można je naruszyć tylko za zgodą Operatora Systemu Dystrybucyjnego

    lub w uzasadnionych przypadkach wymagających natychmiastowego odłączenia napięcia dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego

Co zrobić jeżeli podejrzewam, że mój licznik uległ awarii?

Czy Twój licznik:

  • nie rejestruje zużycia energii pomimo włączonych odbiorników

    Powiadom nas jeśli posiadasz umowę kompleksową z Eneą dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111
     

    WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim

    Operatorem Systemu Dystrybucyjnego

  • mimo, iż jest to licznik dwutaryfowy rejestruje zużycie energii tylko w jednej strefie czasowej

    Powiadom nas jeśli posiadasz umowę kompleksową z Eneą dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111
     

    WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim

    Operatorem Systemu Dystrybucyjnego

  • nalicza za dużo energii:

    • odpowiedz na kilka prostych pytań Co zrobić, jeśli faktura budzi Twoje wątpliwości?

    • sprawdź, czy Twój licznik działa prawidłowo:

      wyłącz wszystkie bezpieczniki zalicznikowe lub odłącz od gniazdek wszystkie urządzenia pobierające prąd wtedy licznik powinien przestać pracować:

      • jeżeli masz licznik starego typu (tarcza) - tarcza przestanie się obracać. Może to nastąpić nawet po kilkunastu minutach

      • jeżeli masz licznik nowego typu (elektroniczny) - dioda powinna przestać migać

WAŻNE! Jeżeli mimo odłączenia wszystkich urządzeń licznik pracuje skontaktuj się z nami dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111

Jeśli nie posiadasz umowy kompleksowej, tylko osobną umowę dystrybucyjną - skontaktuj się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego 

Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia.

  • Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął

    • Po zweryfikowaniu informacji - przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej

    WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego

     

    Gdzie mogę uzyskać informacje o planowych wyłączeniach lub awariach i terminach ich usunięcia?

    Informacje na temat planowanych wyłączeń energii elektrycznej oraz awarii uzyskasz dzwoniąc na numer 991 lub na stronie:

    Co zrobić jeśli podejrzewam kradzież prądu?

    Podejrzenie kradzieży prądu możesz zgłosić nam anonimowo.

    Możesz to zrobić w jeden wybrany sposób:

    • internetowo - pisząc na adres kontakt@enea.pl

    • telefonicznie - dzwoniąc pod numer 611 111 111

    • pisemnie - pisząc na adres korespondencyjny wskazany na fakturze

    Poznaj nasze produkty

    Enea Smart

    Obawiasz się o bezpieczeństwo Twojego domu? Już nie musisz! Przełącz się na inteligentny dom. 

    Zobacz więcej

    ENERGIA+ Fachowiec

    Gdy przytrafi Ci się awaria, wezwij fachowca! Stała cena prądu i usługa elektryka w pakiecie.

    Zobacz więcej

    Informacja

    Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.