eBOK i e-faktura

Co to jest eBOK i co zyskam dzięki założeniu konta?

eBOK to Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, dzięki któremu wiele spraw związanych z Obsługą Klienta załatwisz przez Internet. 

SZYBKO
CODZIENNIE
PRZEZ 24 GODZINY

Z kontem w eBOK:

  • oszczędzam czas

  • mam dostęp do danych rozliczeniowych

  • mogę wygodnie i szybko zapłacić 

  • mam wgląd w swoje faktury i dokumenty przez całą dobę, 7 dni w tygodniu

  • otrzymuję powiadomienia o fakturach ze zbliżającym się terminem płatności

  • mam możliwość kontaktu z konsultantami Enei, bez konieczności każdorazowego podawania danych osobowych

Co zyskujesz dzięki założeniu konta w eBOK:

 

Jak założyć konto w eBOK?

Zobacz jak łatwo i szybko założysz konto w eBOK. Dane do rejestracji wpisujesz tylko raz - zakładając konto. Po aktywacji konta logujesz się podając tylko adres e-mail i hasło.

przygotuj dowolną fakturę za prąd

wejdź na ebok.enea.pl

wypełnij formularz

zaznacz zgody i zaakceptuj

otrzymasz e-mail z linkiem aktywacyjnym

wyraź zgodę na e-fakturę

korzystaj z eBOK 24/7

Jak zarejestrować konto - krok po kroku:

  1. Przygotuj dowolną fakturę za prąd oraz swój numer NIP

  2. Wejdź na ebok.enea.pl

  3. Wypełnij formularz

  4. Zaznacz zgody i je zaakceptuj

  5. Wyraź zgodę na e-fakturę

  6. Na podany adres e-mailowy otrzymasz link aktywacyjny

  7. Korzystaj z eBOK 24h przez 7 dni w tygodniu

 

Po potwierdzeniu rejestracji możesz bez ograniczeń korzystać z Elektronicznego Biura Obsługi Klientów.

 

 

Jak zmienić dane osoby upoważnionej do korzystania z konta?

Jeśli chcesz zmienić dane osoby upoważnionej do korzystania z konta w eBOK napisz do nas krótkie pismo z informacją, na kogo mamy zmienić upoważnienie. Dyspozycję przekaż nam w jeden wybrany sposób:

WAŻNE! Takie zgłoszenie może złożyć tylko właściciel lub pełnomocnik Firmy.

Co to jest e-faktura?

  • 1

    e-faktura to dokument w formie elektronicznej wystawiony za usługi świadczone przez Eneę

  • 2

    e-faktura jest dostępna dla Klientów, którzy posiadają konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Zobacz Jak założyć konto w eBOK?

  • 3

    e-faktura zastępuje fakturę w formie papierowej

  • 4

    e-faktura zawiera dokładnie te same dane co faktura papierowa oraz ma taką samą ważność prawną

Jak złożyć wniosek o e-fakturę? 

Konto w eBOK założysz przez Internet.

załóż konto na ebok.enea.pl

wybierz formę dostarczania

e-faktury na etapie rejestracji

o każdej wystawionej fakturze powiadomimy Cię e-mailem

e-fakturę zawsze możesz sprawdzić na koncie w eBOK

Nie wyraziłeś zgody na e-fakturę podczas etapu rejestracji?

Nic straconego - możesz to zrobić w każdej chwili wchodząc na swoje konto na ebok.enea.pl. W zakładce Faktury i płatności wybierz Ustawienia e-faktury i kliknij „Aktywuj e-dokumenty”. Na adres e-mail podany przy rejestracji otrzymasz link do potwierdzenia aktywacji usługi. Po zaakceptowaniu go usługa e-faktury zostanie włączona.

Skąd będę wiedział o wystawieniu e-faktury?

O wystawieniu e-faktury powiadomimy Cię e-mailem wysłanym na adres poczty elektronicznej podanym w procesie rejestracji konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.

Czy możliwe jest otrzymywanie równocześnie faktury papierowej i elektronicznej?

Faktury dostarczamy w jednej wybranej przez Ciebie formie: papierowej lub elektronicznej. 

Od kiedy będę otrzymywał e-fakturę?

e-fakturę będziesz otrzymywać po aktywacji usługi e-faktury na swoim koncie w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów.

 

Pamiętaj - po aktywacji usługi kolejna najbliższa faktura rozliczeniowa będzie wystawiona w formie e-faktury.

 

WAŻNE! Do czasu wystawienia pierwszej e-faktury obowiązuje Cię wcześniej wystawiona faktura w formie papierowej.

 

Jak mam postępować w kontaktach z Urzędem Skarbowym w przypadku ewentualnej kontroli?

W razie potrzeby przedstawienia do kontroli Urzędu Skarbowego e-faktur powinieneś:

  1. Zapisać pliki PDF z wybranymi e-fakturami (najlepiej w kolejności chronologicznej) na dowolnym nośniku danych (np. płycie CD)

  2. Dostarczyć wybrany nośnik do Urzędu Skarbowego

Pliki te możesz gromadzić samodzielnie lub skorzystać z konta w eBOK, gdzie w sekcji Faktury i płatności znajduje się chronologicznie ułożony wykaz wszystkich wystawionych e-faktur. 

Czy mogę zmienić adres e-mail potrzebny do otrzymywania e-faktury?

W każdej chwili możesz zmienić adres e-mail do otrzymywania e-faktury.

zaloguj się na ebok.enea.pl

wejdź na Umowy i dane

powiadomienia e-mail i SMS

zmień dane adresu do korespondencji

następne informacje przyjdą na nowy adres e-mail

Jak wrócić do faktury papierowej?

Aby wrócić do faktury papierowej:

zaloguj się do ebok.enea.pl

wejdź na Faktury i Płatności

wejdź na Ustawienia

e-faktury

wybierz przycisk "Dezaktywuj wszystkie

e-dokumenty"

Jak podać stan licznika?

Aby podać stan licznika należy założyć konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Numer faktury i NIP będą Ci potrzebne tylko do pierwszej rejestracji, potem już tylko podajesz stan licznika. To najwygodniejszy i najszybszy sposób by przekazać nam te dane!

Dowiedz się w jaki sposób założyć konto w eBOK.

Poznaj nasze produkty

ENERGIA+  Stała cena

Zapewnij swojej firmie spokój i bezpieczeństwo budżetowe. Stała cena energii nawet na 3 lata.

Zobacz więcej

ENERGIA+ Zawsze taniej

Dla firm, które chcą płacić mniej za prąd. Teraz nawet o 20% mniej niż w cenach standardowych.

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.