eBOK

Załatwiaj formalności bez kolejek korzystając z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta

Zaloguj się do eBOK
Zobacz niżej

Komunikaty dla Klientów

Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich

21 sierpnia 2017

Informujemy,  iż zgodnie z Ustawą z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, odbiorca energii elektrycznej lub paliwa gazowego w gospodarstwie domowym lub prosument będący konsumentem może skorzystać z pozasądowego trybu rozstrzygnięcia sporów w przypadku, gdy:

•  na skutek wcześniejszej reklamacji spór nie został rozwiązany,
•  wynikają one z umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej dla energii elektrycznej lub paliwa gazowego.

Zgodnie z art. 31a Ustawy Prawo energetyczne podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów z Enea SA jest Koordynator ds. negocjacji działający przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki (informacje dotyczące Koordynatora ds. negocjacji znajdują się na stronie internetowej www.ure.gov.pl).

W przypadku, gdy spór dotyczy zakupów przez internet ułatwieniem jest możliwość skorzystania z platformy ODR.

Komunikat Enea Operator dotyczący bonifikaty dla Klientów za przekroczenie dopuszczalnego czasu przerwy w dostawie energii elektrycznej

21 sierpnia 2017

Szanowni Państwo,
informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r.  w sprawie szczegółowych zasad kształtowania taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną - § 41 (przepisy wykonawcze do Ustawy Prawo energetyczne), Klientom spółki przysługuje bonifikata za przekroczenie czasu dopuszczalnej jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej wynoszącej 24h.

W celu uzyskania bonifikaty z powyższego tytułu, Klient Enei Operator lub posiadający tzw. umowę kompleksową ze sprzedawcą energii elektrycznej, powinien złożyć pisemny wniosek.

We wniosku należy podać następujące informacje:

- dane osoby zgłaszającej,
- adres obiektu,
- datę zdarzenia oraz informacje o przekroczeniu dopuszczalnego 24 godzinnego czasu przerwy w dostawie energii elektrycznej.

Wniosek można złożyć:

- osobiście lub listownie w każdej jednostce organizacyjnej ENEA Operator (dane adresowe znajdują się na stronie internetowej www.operator.enea.pl w zakładce „Obsługa Klienta i kontakt” );
- osobiście lub listownie w biurze obsługi klienta sprzedawcy;
- faxem pod nr 61 850 44 64
- mailem na adres: kontakt@operator.enea.pl
- poprzez aplikację eBOK

W każdym zgłoszonym przypadku spółka dokona szczegółowej analizy, a w przypadku uznania zasadności wniosku dokona wypłaty bonifikaty.

Wysokość bonifikaty jest ustalana indywidualnie i zależy od:

- wielkości zużycia energii elektrycznej Klienta;
- czasu przekroczenia dopuszczalnej jednorazowej przerwy w dostawie energii elektrycznej, która wynosi 24 godziny;
- średniej ceny energii elektrycznej z  rynku konkurencyjnego w roku poprzednim podawanej przez prezesa URE i pomnożonej przez 10 w przypadku Klienta indywidualnego przyłączonego do sieci niskiego napięcia. 

Internetowy czat dla Klientów

19 lipca 2017

Informujemy, że uruchomilismy czat z Konsultantem. Można z niego skorzystać odwiedzając stronę internetową www.enea.pl. Od dłuższego czasu konsekwentnie wprowadzamy nowoczesne narzędzia komunikacji z Klientami. Internetowy czat, obok infolinii i elektronicznego Biura Obsługi Klienta, jest kolejną formą wygodnego kontaktu. Za jego pośrednictwem można szybko zadać Konsultantowi pytania, sprawdzić stan faktury
i historię płatności, podać stan licznika, czy też skontaktować się w innych sprawach związanych z obsługą Klienta.

– Czat to kolejny, obok telefonu i e-maila, równoległy kanał kontaktu. Dzięki niemu jesteśmy bardziej dostępni dla naszych Klientów. Błyskawicznie odpowiadamy na pytania związane z naszą ofertą, bieżącą obsługą, czy poruszaniem się po stronie internetowej – powiedział Maciej Koprowicz, dyrektor Pionu Contact Center w Enei Centrum, odpowiedzialny za uruchomienie czatu. – Podczas czatu zrealizujemy wszystkie te sprawy, które można również załatwić telefonicznie, przez infolinię pod numerem 611 111 111 – dodał Maciej Koprowicz.

Czat na stronie www.enea.pl jest dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 – 22.00, a w soboty w godz. 8.00 – 16.00.

naszym celem jest ciągłe udoskonalanie obsługi Klientów. W marcu ubiegłego roku uruchomiliśmy na całym obszarze działalności Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Czat jest kolejnym narzędziem umożliwiającym szybki i bezpośredni kontakt z firmą bez wychodzenia z domu – z każdego miejsca, gdzie dostępny jest internet.

– Klienci cenią sobie szybkie i łatwe sposoby kontaktu z naszą firmą, dlatego cały czas pracujemy nad tym, aby ulepszać nasze nowe narzędzie. Obsługa czatu wymaga indywidualnego podejścia do sprawy i mniej formalnego języka, dlatego powierzyliśmy to zadanie Pracownikom infolinii
z dużym doświadczeniem – powiedział Jakub Janicki, koordynator infolinii zaangażowany we wprowadzenie nowego narzędzia.

Konsekwentnie rozwijamy nowoczesne narzędzia kontaktu z Klientami. Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych udogodnień, które podniosą jakość obsługi. Od dłuższego czasu osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta może zastąpić kontakt z Pracownikami za pośrednictwem infolinii 611 111 111, poprzez elektroniczne biuro obsługi www.ebok.enea.pl i e-mail: kontakt@enea.pl, a teraz również czat na stronie www.enea.pl.

Nowy sposób autoryzacji Klientów

1 lipca 2017

Wprowadziliśmy ulepszony sposób autoryzacji Klientów niezbędny do potwierdzenia tożsamości zależny od rodzaju kontaktu:

1. kontakt osobisty w Biurach Obsługi Klienta – należy okazać dokument ze zdjęciem np. dowód osobisty lub prawo jazdy dla obywateli polskich; kartę pobytu lub dokument pobytu dla cudzoziemców posiadających zezwolenie na dłuższy od turystycznego pobyt na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej

2. kontakt telefoniczny, dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111 – należy podać imię i nazwisko oraz numer PESEL

3. kontakt internetowy (e-mail, formularz kontaktowy) – należy podać imię i nazwisko oraz 8 pierwszych cyfr numeru PESEL

Nowy sposób autoryzacji służy podniesieniu poziomu bezpieczeństwa danych naszych Klientów i zachowaniu szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2016 poz. 922)

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei mają możliwość łatwego dostępu do swojego konta z rozliczeniami za prąd. To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu. eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Nowe Biuro Obsługi Klienta w Poznaniu

24 kwietnia 2017

Informujemy, że uruchomiliśmy nowe Biuro Obsługi Klienta w Poznaniu w Galerii Pestka, Al. Solidarności 47.

Nowe biuro oferuje komfortowe warunki i sprawną obsługę. Mamy nadzieję, że nowoczesne duże biuro w bardzo dogodnej lokalizacji spodoba się mieszkańcom.

Serdecznie zapraszamy od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 do 21:00 oraz w niedzielę w godzinach od 10:00 do 20:00.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK, Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta

16 maja 2017

Uprzejmie informujemy, że z powodu prac technicznych występują tymczasowe problemy z dostępem do Elektronicznego Biura Obsługi Klientów.
Za utrudnienia przepraszamy

Modernizacja Biura Obsługi Klienta w Chojnicach

10 kwietnia 2017

Informujemy, że 10 kwietnia 2017 roku uruchomiliśmy zmodernizowane Biuro Obsługi Klienta w Chojnicach.
Odnowione biuro oferuje przyjazne warunki i sprawną obsługę. Wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy, system kolejkowy oraz miejsce do wypełniania wniosków umili czas spędzony w naszym punkcie.
Serdecznie zapraszamy w poniedziałki i czwartki w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz we wtorki, środy oraz piątki w godzinach od 8:00 do 16:00.

Mamy nadzieję, że zmodernizowane biuro spodoba się mieszkańcom.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Zachęcamy do zakładania kont w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta

27 marca 2017

Informujemy, iż rozpoczęliśmy wysyłkę pism do Klientów, nie posiadających jeszcze kont w eBOK, które zachęcają do skorzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. 

W piśmie przybliżamy Państwu korzyści płynące z posiadania konta w eBOK oraz wskazujemy dedykowane numery telefonów do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Kontynuacja akcji aktualizacji danych kontaktowych

16 stycznia 2017

Informujemy, iż w 2017 roku kontynuujemy aktualizację danych kontaktowych naszych Klientów . W związku z tym wysyłane są do Państwa pisma z prośbą o kontakt zwrotny.
Dane kontaktowe mogą Państwo zaktualizować wybierając dogodny dla siebie sposób:
- dzwoniąc pod dedykowany numer telefonu 61 667 00 22 (przed połączeniem prosimy o przygotowanie numeru otrzymanego pisma rozpoczynającego się od EN/AKT/)
- przesyłając sms pod numer 799 448 844* o treści: imię i nazwisko, numer pisma
- wypełniając formularz internetowy pod adresem: enea.pl/pl/danekontaktowe
- rejestrując się i pozostawiając dane w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta pod adresem ebok.enea.pl

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Zmodernizowane Biuro Obsługi Klienta w Pile

12 grudnia 2016

Od 12 grudnia 2016 roku mieszkańcy Piły są obsługiwani w zmodernizowanym Biurze Obsługi Klienta przy Alei Poznańskiej 34. To kolejny BOK, który w ostatnich miesiącach przeszedł gruntowny remont.

Odnowione biuro oferuje nowoczesne warunki i sprawną obsługę. Zostało zaaranżowane z myślą o Klientach Enei - jest przestronne, ale z zacisznymi miejscami zapewniającymi komfort indywidualnej rozmowy Klienta z naszym doradcą, ponadto wprowadziliśmy system kolejkowy.  Dla dzieci przygotowaliśmy specjalny kącik, który pozwoli rodzicom na  spokojne załatwienie spraw w naszym Biurze Obsługi Klienta. Nie zapominamy także o osobach starszych, które oczekując na rozmowę będą mogły wygodnie usiąść.

Serdecznie zapraszamy w poniedziałki i czwartki w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz we wtorki, środy oraz piątki w godzinach od 8:00 do 16:00.
Mamy nadzieję, że nowoczesne biuro spodoba się mieszkańcom.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Modernizacja Biur Obsługi Klienta w Żarach, Inowrocławiu i Szamotułach oraz w Nowej Soli

27 listopada 2016

Informujemy, że 28 listopada 2016 roku uruchomimy zmodernizowane Biura Obsługi Klienta w Żarach, Inowrocławiu, Szamotułach oraz 1 grudnia br. w Nowej Soli.

Odnowione biura oferują nowoczesne warunki i sprawną obsługę. Zostały zaaranżowane z myślą o Klientach Enei - są przestrzenne, ale z zacisznymi miejscami zapewniającymi komfort indywidualnej rozmowy Klienta z naszym doradcą. Wyposażyliśmy je w nowoczesny sprzęt komputerowy, nie zapominając przy tym o osobach starszych, które oczekując na rozmowę będą mogły wygodnie  usiąść.

Serdecznie zapraszamy w poniedziałki i czwartki w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz we wtorki, środy oraz piątki w godzinach od 8:00 do 16:00.
Mamy nadzieję, że nowoczesne biura spodobają się mieszkańcom.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami za energię elektryczną bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Przeniesienia Biura Obsługi Klienta w Stargardzie

27 listopada 2016

Od 28 listopada 2016 r. Biuro Obsługi Klienta w Stargardzie  zmieni swoją lokalizację z ul. Wyszyńskiego 24 na ul. Wyszyńskiego 12-15A.

Zapraszamy do nowego biura!

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami za energię elektryczną bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Aktualizacja danych kontaktowych - zmiana numeru telefonu

28 października 2016

Informujemy, że zmianie uległ numer do aktualizacji danych kontaktowych kanałem telefonicznym.

Dedykowany numer to : 61 667 00 22 (przed połączeniem prosimy o przygotowanie numeru otrzymanego pisma rozpoczynającego się od EN/AKT/.)

Przypominamy również o możliwości aktualizacji danych poprzez:
- wysłanie SMS pod numer 799 448 844 o treści: imię i nazwisko, numer pisma
- wypełnienie formularza internetowego pod adresem: www.enea.pl/pl/danekontaktowe

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Aktualizacja danych kontaktowych naszych Klientów

29 września 2016

Informujemy, że trwa akcja aktualizacji danych kontaktowych naszych Klientów. W związku z tym wysyłane są do Państwa pisma z prośbą o kontakt zwrotny w dogodnym dla Państwa terminie.

Dane można zaktualizować na trzy sposoby:
- dzwoniąc pod dedykowany nr telefonu  61 884 65 80,
- przesyłając SMS pod numer 799 448 844 o treści: imię i nazwisko, numer pisma
- wypełniając formularz internetowy pod adresem: www.enea.pl/pl/danekontaktowe

Celem akcji jest usprawnienie komunikacji z naszymi Klientami.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Opłata OZE - nowy składnik faktury

1 lipca 2016

Od 1 lipca 2016 roku w rozliczeniach pojawia się nowy składnik  – opłata OZE. Wynika ona z  zapisów ustawy o odnawialnych źródłach energii (Dz.U. 2015 poz. 478. ze zm.) oraz „Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej” ENEA Operator.
Opłata OZE, pojawi się w fakturach za usługi dystrybucji oraz w fakturach za usługę kompleksową. Będzie ona wykazywana jako odrębny składnik w fakturze.

Opłata OZE służy zapewnieniu dostępność energii ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym. Opłatę OZE przeznacza się wyłącznie na pokrycie ujemnego salda z tytułu rozliczeń energii ze źródeł odnawialnych pomiędzy wytwórcami tej energii i sprzedawcami energii elektrycznej wytworzonej z odnawialnych źródeł energii oraz kosztów działalności Zarządcy Rozliczeń S.A. (dysponenta opłat OZE).

Opłatę OZE uiszczają odbiorcy końcowi  w ramach opłat za usługę dystrybucji energii elektrycznej.

Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami z informacją o płatności za prąd

8 czerwca 2016

Odebraliśmy od Klientów zgłoszenia o przypadkach otrzymania pocztą e-mail sfałszowanych elektronicznych faktur za energię. Ich nadawcy proszą o pobranie i opłacenie e-faktury, podając się za przedstawicieli innego niż Enea sprzedawcy prądu.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na prawidłowość danych, w szczególności na nazwę – sprzedawcy energii elektrycznej, która widnieje na fakturze. Fałszywe e-maile mogą zawierać niebezpieczne wirusy stanowiące zagrożenie dla komputerów. 

Przypominamy, że nie wysyłamy e-mailem elektronicznych faktur. Fakturę elektroniczną można pobrać jedynie za pośrednictwem eBOK (Elektronicznego Biura Obsługi Klienta) i mogą to zrobić Klienci, którzy już się zalogowali do tego systemu.

 Problem dotyczy całej Polski. Podobne ostrzeżenie wydała Grupa PGE:

„Na skrzynki mailowe klientów w całym kraju trafiają wiadomości zatytułowane „eFaktura za energię elektryczną (numer)”. W wiadomości pojawia się informacja, że jest to eFaktura wystawiona przez PGE Polską Grupę Energetyczną. PGE informuje, że nie jest nadawcą tych wiadomości, a fałszywy e-mail może stanowić zagrożenie niebezpiecznym wirusem typu „trojan”. Prawdziwe faktury elektroniczne wystawione przez PGE Obrót, sprzedawcę z Grupy PGE, przychodzą z adresu: pge-efaktura@bluemedia.pl."

Poznaj nasze produkty

ENERGIA+ Fachowiec

Gdy przytrafi Ci się awaria, wezwij fachowca! Stała cena prądu i usługa elektryka w pakiecie.

Zobacz więcej

ENERGIA+ Zdrowie

Oferujemy stałą cenę energii oraz prosty i szybki dostęp do lekarzy specjalistów LUX MED.

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.