Brak prądu w lokalu

Co zrobić, gdy nagle nie ma prądu w lokalu?

Zobacz co warto sprawdzić, zanim zgłosisz nam awarię:

  1. Czy brakuje prądu w całej okolicy?

     

    Sprawdź tutaj, czy nie prowadzimy prac konserwacyjnych.

    Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście wyłączeń planowych i prądu nie ma w Twojej najbliższej okolicy - zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny czynny całą dobę numer 911.

  2. Czy brakuje prądu tylko w Twoim budynku lub klatce schodowej?

     

    Skontaktuj się z administratorem budynku. On powinien zająć się ustaleniem przyczyny.

  3. Jeśli brakuje prądu tylko w Twoim lokalu, sprawdź: 

    • Czy opłaciłeś rachunek za energię?

      Jeżeli nie opłaciłeś rachunku bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - przeczytaj Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

    • Czy bezpieczniki są włączone?
      Jeżeli bezpieczniki są wyłączone - włącz je. Jeżeli są włączone i nadal nie ma prądu - zadzwoń pod bezpłatny numer 991

WAŻNE!

  • właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku, a granica własności została określona w umowie kompleksowej

  • pamiętaj, że urządzenia zabezpieczone są plombami, które można naruszyć tylko za zgodą Operatora Systemu Dystrybucyjnego lub w uzasadnionych przypadkach wymagających natychmiastowego odłączenia napięcia dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego. Sytuacje takie należy zgłosić, dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111

Co zrobić jeśli podejrzewam, że mój licznik uległ awarii?

Czy Twój licznik:

  • nie rejestruje zużycia energii pomimo włączonych odbiorników?
    Powiadom nas o tym fakcie jeśli posiadasz podpisaną z nami umowę kompleksową

     

    WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.

  • mimo iz jest to licznik dwutaryfowy, rejestruje zużycie energii tylko w jednej strefie czasowej?
    Powiadom nas jeśli posiadasz umowę kompleksową z Eneą dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111
     

    WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.

  • nalicza za dużo energii:

    • odpowiedz na kilka prostych pytań w Co zrobić, gdy faktura budzi Twoje wątpliwości?

    • sprawdź, czy licznik działa prawidłowo

      wyłącz wszystkie bezpieczniki zalicznikowe lub odłącz od gniazdek wszystkie urządzenia pobierające prąd wtedy licznik powinien przestać pracować:

      • jeżeli masz licznik starego typu (tarcza) - tarcza przestanie się obracać. Może to nastąpić nawet po kilkunastu minutach

      • jeżeli masz licznik nowego typu (elektroniczny) - dioda powinna przestać migać

WAŻNE! Jeżeli mimo odłączenia wszystkich urządzeń licznik pracuje skontaktuj się z nami dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111. 

Jeśli nie posiadasz umowy kompleksowej, tylko osobną umowę dystrybucyjną - skontaktuj się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. 

Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia:

  • Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął

  • Po zweryfikowaniu otrzymanych informacji przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej

WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 

Gdzie mogę uzyskać informacje o planowych wyłączeniach lub awariach i terminach ich usunięcia?

Informacje na temat planowych wyłączeń energii elektrycznej oraz awarii uzyskasz dzwoniąc pod numer 991 lub na stronie:

Podejrzewam kradzież prądu, gdzie mogę to zgłosić?

Podejrzenie kradzieży prądu możesz zgłosić nam anonimowo w wybrany przez Ciebie sposób:

  • internetowo - pisząc na adres kontakt@enea.pl

  • telefonicznie - dzwoniąc pod numer 611 111 111

  • listownie - pisząc na adres korespondencyjny wskazany na fakturze

  • osobiście - w najbliższym Biurze Obsługi Klienta

Poznaj nasze produkty

ENERGIA+  Stała cena

Zapewnij swojej firmie spokój i bezpieczeństwo budżetowe. Stała cena energii nawet na 3 lata.

Zobacz więcej

ENERGIA+ Zawsze taniej

Dla firm, które chcą płacić mniej za prąd. Teraz nawet o 20% mniej niż w cenach standardowych.

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.