Płatności i doładowania

Z jakich form płatności mogę skorzystać?

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów, z którego możesz dokonywać szybkich płatności. Na swoim koncie masz również dostęp do historii płatności i aktualnego salda. Jeśli ustawisz odpowiednie powiadomienia to damy Ci znać, kiedy została wystawiona nowa faktura oraz poinformujemy o zbliżającym się terminie płatności.

 

Jeżeli nie masz konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta, zarejestruj się na ebok.enea.pl. To najwygodniejsza forma regulowania płatności.

 

Masz także możliwość zapłaty poprzez złożenie polecenia zapłaty, przelewem bankowym jednorazowym lub na podstawie stałego zlecenia.

Dla Klientów, którzy nie chcą korzystać z elektronicznych form płatności dysponujemy szeroką siecią punktów, gdzie można zapłacić za fakturę za prąd gotówką.

Jak zapłacić za prąd i gaz z mojego konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta?

  1. Zaloguj się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Jeżeli nie masz jeszcze konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl

  2. Płatności możesz dokonać na dwa sposoby: klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury i płatności" i listy faktur. 

  3. Na liście faktur możesz opłacić dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać zaznaczone". W ten sposób możesz opłacić także kilka faktur. 

  4. W kolejnym kroku wybierasz operatora płatności. Blue Media pozwala opłacić przy jednej transakcji faktury do kwoty 100 000 zł, PayU nie posiada w tym zakresie ograniczeń. .

  5. Korzystając ze wskazówek pojawiających się na stronie opłać fakturę. 

WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności, które będzie wysłane do Ciebie e-mailem. W przypadku płatności przez Blue Media S.A. będzie to adres e-mail podany przy płatności, w przypadku PayU będzie to adres e-mail do korespondencji podany w eBOK. 

 

Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje Blue Media S.A i PayU. 

Co to jest polecenie zapłaty i dlaczego warto z niego skorzystać?

Polecenie zapłaty to forma regulowania powtarzających się płatności, niezależnie od kwoty oraz ich częstotliwości.

Twoje rachunki będą zawsze opłacane w terminie. Zlecając polecenie zapłaty Enea jako wybrany dostawca energii wysyła dyspozycję pobrania opłat z Twojego rachunku zgodnie z terminem wskazanym na fakturze.

Korzystając z polecenia zapłaty możesz kontrolować wysokość opłat. Na 14 dni przed terminem płatności otrzymasz rozliczenie z informacją o wysokości należności do zapłaty.

Jak aktywować polecenie zapłaty?

Aby aktywować polecenie zapłaty:

 

  1. Pobierz i wydrukuj formularz Zgoda na obciążanie rachunku

  2. Wypełnij go i podpisz

     

    WAŻNE! Podpis powinien być taki sam jak wzór podpisu w Twoim banku. Jeśli będą się różnić, bank może poprosić Ciebie o ponowne przesłanie formularza.

  3.  Dokument dostarcz do nas w jeden wybrany sposób:

Jak mogę opłacić fakturę przelewem bankowym?

Fakturę możesz opłacić w każdym banku, korzystając z opcji przelewu. Opłaty za przelew zależą od taryfy banku.

 

WAŻNE! Wykonując przelew używaj numeru rachunku Enei, który widnieje na Twojej fakturze. Rachunki różnią się co do poszczególnych punktów poboru prądu. Jeżeli rozliczasz kilka faktur z różnych miejsc - numery rachunków mogą być inne.

 

Opłacając fakturę pamiętaj:

  • o terminowym opłacaniu rachunków

  • podaniu w tytule przelewu numeru faktury, za którą dokonujesz płatności

Czy rachunki za prąd mogę zapłacić gotówką?

Gotówką możesz opłacić fakturę na poczcie lub w punktach przyjmujących opłaty.

 

Popularnym sposobem wśród osób preferujących wpłaty gotówkowe są punkty oznaczone znakiem VIA Moje Rachunki.

Są to często sklepy i punkty usługowe w najbliższej okolicy. Rachunek możesz opłacić wówczas razem z płatnością przy kasie. Wystarczy, że podasz kasjerowi blankiet wpłaty, który przysyłamy razem z rozliczeniem.

Lokalizator punktów sieci VIA Moje Rachunki dostępny jest na stronie: www.billbird.pl/lokalizator

 

Fakturę możesz również opłacić bez prowizji w oddziałach banku Pekao SA. Wykaz placówek znajdziesz na stronie: www.pekao.com.pl

Jak zweryfikować numer konta?

Aby sprawdzić poprawność konta bankowego Enei, wprowadź 26-cyfrowy numer konta znajdujący się na fakturze: 

Konto zostało poprawnie zweryfikowane.

Podany numer konta jest nieprawidłowy.

Wystąpił błąd. Podaj poprawny numer konta.

Jak kupić kod do licznika przedpłatowego?

Aby doładować licznik przedpłatowy, skorzystaj z wybranej opcji:

eBOK

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta to wygodne narzędzie, przy którego użyciu doładujesz licznik przedpłatowy. Nie masz jeszcze konta? Przeczytaj Jak założyć konto w eBOK?

 

  1. Wejdź na ebok.enea.pl i zaloguj się

  2. Możliwość doładowania licznika jest na głównym pulpicie eBOK. Możesz również wybrać zakładkę "Faktury i płatności" a następnie "Kup energię"

  3. Wpisz kwotę zakupu oraz wskaż numer punktu poboru energii (jeżeli masz więcej niż jeden) 

  4. System przekieruje Cię do Operatora Płatności

  5. Zaloguj się do swojego banku i dokonaj płatności za kod

  6. Kod otrzymasz na adres e-mailowy bądź/i SMS-em

  7. Prowizja za zakup kodu w eBOK wynosi 1,99 zł

Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługuje Blue Media S.A.  Adres korespondencyjny i telefon kontaktowy znajduje się na ich stronie internetowej: www.bluemedia.pl/kontakt

Via Moje Doładowania

  1. W chwili podłaczenia licznika przedplatowego otrzymaszkod kreskowy, który jest niezbędny, aby korzystać z zakupu kodów w punktach sieci "Via Moje Doładowania"

  2. Numer kodu kreskowego możesz również uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111

  3. Sprawdź punkty dostępne w Twojej okolicy. Listę punktów znajdziesz na stronie Via Moje Doładowania

  4. Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty w kasie danego punktu

  5. Prowizja za zakup kodu w punktach VIA Moje Doładowania wynosi 2,49 zł

 

www.mojepłatności.pl

  1. W chwili podłaczenia licznika przedplatowego otrzymasz kod kreskowy, który jest niezbędny, aby korzystać z zakupu kodów w punktach sieci www.mojeplatnosci.pl

  2. Numer kodu kreskowego możesz również uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 611 111 111

  3. Zarejestruj się na www.mojeplatnosci.pl

  4. Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty

  5. Prowizja za wykup kodu wynosi 1,99 zł

Poznaj nasze produkty

Stała cena prądu dla Firm nawet do 3 lat - Enea

ENERGIA+  Stała cena

Zapewnij swojej firmie spokój i bezpieczeństwo budżetowe. Stała cena energii nawet na 3 lata.

Zobacz więcej
Mniejsza cena prądu dla Firm - Sprawdź warunki umowy Enea

ENERGIA+ Zawsze taniej

Dla firm, które chcą płacić mniej za prąd. Teraz nawet o 20% mniej niż w cenach standardowych.

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.