Szukaj

Częste pytania

Szukasz informacji? Sprawdź najczęściej zadawane pytania.

Jeżeli nie znajdziesz informacji, których szukasz,
skontaktuj się z naszym konsultantem 611 111 111 

Zgubiłem fakturę, co mam zrobić?

Najszybszym sposobem otrzymania duplikatu faktury, jest kontakt z naszym konsultantem 611 111 111. Zlecenie wystawienia duplikatu faktury możesz  nam również przekazać drogą elektroniczną, pisząc na adres kontakt@enea.pl oraz poprzez formularz kontaktowy w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta .

Jak zmienić adres korespondencyjny, na który otrzymuję faktury?

Przekaż nam zlecenie zmiany adresu, podając:

  • Numer Kontrahenta (w przypadku braku numeru Kontrahenta podaj numer faktury)
  • dokładny adres, pod którym korzystasz z naszych usług
  • nowy adres, na który powinniśmy kierować korespondencję

Informacje wyślij na adres kontakt@enea.pl lub poprzez formularz w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.

 

Chcę otrzymywać fakturę w wersji elektronicznej, jak mam to zrobić?

 Chcąc ją aktywować zarejestruj się na www.ebok.enea.pl

 

Co mogę zyskać będąc Klientem Enei?

Nasza oferta produktowa daje Tobie wiele korzyści. Szczegóły znajdziesz tutaj.

 

Czy mogę przesunąć termin płatności?

Nie zdążysz opłacić faktury w terminie? Zadzwoń do nas 611 111 111 lub napisz maila z prośbą o przesunięcie terminu płatności na adres kontakt@enea.pl lub wypełnij formularz kontaktowy w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta .

Po zapoznaniu sie ze szczegółami i historią Twoich płatności, podejmiemy decyzję o ewentualnym, jednorazowym, wydłużeniu terminu płatności.

Chcę aktywować polecenie zapłaty, jak mogę to zrobić?

Wystarczą dwa proste kroki. Wypełnij i podpisz zgodę na obciążenie rachunku, następnie wyślij ją do nas. My zajmiemy się resztą. Wniosek do pobrania oraz listę adresów znajdziesz w prostej instrukcji tutaj.

Co powinienem zrobić, jeżeli mam nadpłatę lub niedopłatę na koncie?

Jeżeli na Twoim koncie istnieje nadpłata, zostanie ona automatycznie zaliczona na poczet kolejnych płatności. Jeżeli wolisz otrzymać nadpłatę na konto, prześlij do nas wypełniony, podpisany formularz (plik do pobrania znajdziesz tutaj) na adres najbliższego Biura Obsługi Klienta bądź dostarcz go osobiście.

Jeżeli na Twoim koncie istnieje niedopłata, informujemy Cię o tym na fakturze w pozycji "informacje o zadłużeniach".

Otrzymałem wysoki rachunek, czy mogę rozłożyć go na raty?

Twój rachunek jest zbyt wysoki, by opłacić go jednorazowo? Zadzwoń do nas 611 111 111 lub napisz maila z prośbą o rozłożenie płatności na raty kontakt@enea.pl lub wypełnij formularz kontaktowy w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta

Po zapoznaniu się ze szczegółami i historią Twoich płatności, podejmiemy decyzję o ewentualnym rozłożeniu płatności na raty.

Dlaczego otrzymuję dwie faktury?

Dwie faktury otrzymują Klienci, którzy posiadają dwie umowy: na sprzedaż energii elektycznej oraz na dystrybucję, zatem osobno otrzymują fakturę za energię elektryczną oraz osobno za usługi dystrybucji od swojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Kupiłem nieruchomość, w której znajduje się licznik, jak mogę zawrzeć umowę?

Dyspozycję przygotowania umowy możesz przekazać nam osobiście, telefonicznie lub e-mailowo. 

Wymagane dokumenty:

  • tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa przedwstępna)
  • protokół zdawczo-odbiorczy licznika
  • "Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/obiekt o zawarciu Umowy kompleksowej z Enea S.A." (w przypadku realizacji drogą korespondencyjną )

Wnioski do pobrania oraz adresy znajdziesz tutaj - w zakładce "Przepisanie licznika".

Wynająłem mieszkanie, jak mogę przepisać na siebie umowę?

Dyspozycję przygotowania umowy możesz przekazać nam osobiście, telefonicznie lub e-mailowo. 

Wymagane dokumenty: 

  • tytuł prawny do lokalu (np. umowa najmu, użyczenia, dzierżawy)
  • protokół zdawczo-odbiorczy licznika
  • "Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/obiekt o zawarciu Umowy kompleksowej z Enea S.A." (w przypadku realizacji drogą korespondencyjną)

Wnioski do pobrania oraz adresy znajdziesz tutaj - w zakładce "Przepisanie licznika".

Przyłączyłem nieruchomość do sieci, jak mogę zawrzeć umowę?

Dyspozycję przygotowania umowy możesz przekazać nam osobiście, telefonicznie lub e-mailowo.

Niezbędne będą dokumenty:

  • tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa najmu, użyczenia, dzierżawy, umowa przedwstępna)
  • wypełniony  „Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci”
  • dokumenty techniczne (które Klient otrzymuje po przyłączeniu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego tzw. Metryczka)
  • "Oświadczenie o zawarciu Umowy kompleksowej z Enea S.A." (w przypadku realizacji drogą korespondencyjną)

Wnioski do pobrania oraz adresy znajdziesz tutaj - w zakładce " Przyłączyłem nieruchomość do sieci"

Chcę przyłączyć nieruchomość do sieci Enei Operator, jak mogę to zrobić?

  • Wypełnij "Wniosek o określenie warunków przyłączenia".
  • Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą nieruchomości.
  • W przypadku projektowanego budynku dołącz plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określajacy usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz usytowanie sąsiednich obiektów.

Przygotowane dokumenty dostarcz do nas pocztą lub osobiście do wybranego Biura Obsługi Klienta.

Wnioski do pobrania oraz adresy znajdziesz tutaj.

Czy mogę zmienić taryfę?

Tak, oczywiście. W Enei proponujemy Klientom kilka planów taryfowych. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Zmieniono nazwę ulicy, czy muszę podpisać nową umowę?

Nie ma potrzeby podpisywania nowej umowy. Przygotuj proste pismo – opisz krótko jakie dane uległy zmianie. Pamiętaj o wpisaniu nr Kontrahenta i numeru telefonu kontaktowego. Wydrukuj je i podpisz. Dołącz do niego kserokopię dokumentu potwierdzającego zmianę nazwy ulicy lub numeru budynku – wystawiany przez urząd, który dokonał tej zmiany. Dokumenty dostarcz do nas osobiście, listownie bądź skan mailem na adres kontakt@enea.pl lub wypełnij formularz kontaktowy w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta .

Adresy Biur Obsługi Klienta znajdziesz tutaj.

Zmieniłam nazwisko, jak mogę zaktualizować dane na umowie?

Zadzwoń na Infolinię pod numer 611 111 111. Przygotuj fakturę - Konsultant zada Ci kilka pytań celem weryfikacji. Po weryfikacji dokonamy zmiany. Możesz też przygotować proste pismo – opisz krótko jakie dane uległy zmianie. Pamiętaj o wpisaniu nr Kontrahenta i numeru telefonu kontaktowego. Wydrukuj je i podpisz. Dołącz do niego kserokopię dokumentu potwierdzającego zmianę nazwiska (np. akt małżeństwa). Dokumenty dostarcz do nas osobiście, listownie. Możesz też napisać maila na adres kontakt@enea.pl opisując jakie dane uległy zmianie oraz podając nr Kontrahenta i telefon kontaktowy.  Zapraszamy również do korzystania z formularza kontaktowego w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.

Adresy Biur Obsługi Klienta znajdziesz tutaj.

Opuszczam wynajmowany lokal, czy muszę rozwiązać umowę?

Opuszczając lokal lub przekazując go innej osobie powinieneś rozwiązać aktualną umowę.

Poszczególne kroki znajdziesz tutaj.

Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę, jak mogę to zrobić?

Skontaktuj się z nami, my zajmiemy się wszystkimi formalnościami. Szczegółowe informacje jak możesz zmienić sprzedawcę na Eneę, znajdziesz tutaj.

Podejrzewam, że licznik nie działa prawidłowo, jak mogę to sprawdzić?

Wskazówki jak sprawdzić, czy Twój licznik działa prawidłowo, znajdziesz tutaj.

Nie mam prądu w lokalu, co powinienem zrobić?

Powodów braku prądu w Twoim lokalu może być kilka np.(planowane wyłączenie, awaria lub wyłączenie z powodu nieuregulowanych płatności). Informacje co powinieneś zrobić znajdziesz tutaj.

Czy mogę zwiększyć moc dostarczanego prądu?

Tak, oczywiście. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj w zakładce "Zwiększenie mocy".

Czy mogę zmniejszyć moc dostarczanego prądu?

Tak, oczywiście. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj w zakładce "Zmniejszenie mocy".

Chcę przyłączyć nieruchomość do sieci Enei Operator, jak mogę to zrobić?

  • Wypełnij "Wniosek o określenie warunków przyłączenia".
  • Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą nieruchomości.
  • W przypadku projektowanego budynku dołącz plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określajacy usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz usytowanie sąsiednich obiektów.

Przygotowane dokumenty dostarcz do nas pocztą lub osobiście do wybranego Biura Obsługi Klienta.

Wnioski do pobrania oraz adresy znajdziesz tutaj.

Jak mogę podać stan licznika?

Stan licznika możesz podać wypełniając krótki formularz, który znajdziesz tutaj lub poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta . Jeżeli wolisz zrobić to telefonicznie, zadzwoń do naszego konsultanta pod numer 611 111 111.

Gdzie mogę kupić kod do licznika przedpłatowego?

Kod do licznika przedpłatowego możesz wykupić:

Szczegóły dotyczące zakupu kodu do licznika przedpłatowego znajdziesz tutaj.

Czy mogę wymienić tradycyjny licznik na licznik przedpłatowy?

Wnioski o wymianę licznika rozpatrywane są indywidualnie. Informacje jakie należy podjąć kroki, znajdziesz tutaj w pozycji "Chcę przejść na licznik przedpłatowy".

Podejrzewam kradzież prądu, gdzie mogę to zgłosić?

Podejrzenie kradzieży prądu możesz zgłosić nam anonimowo:

  • telefonicznie dzwoniąc pod numer 611 111 111
  • e-mailowo pisząc na adres kontakt@enea.pl
  • osobiście w najbliższym Biurze Obsługi Klienta
  • korespondencyjnie na adres wskazany na fakturze

Jak mogę zadbać o bezpieczeństwo instalacji?

Praktyczne porady jak zadbać o bezpieczeństwo instalacji, znajdziesz tutaj.

Jak oszczędzać energię elektryczną?

Praktyczne porady jak oszczędnie użytkować energię, znajdziesz tutaj.

Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę, jak mogę to zrobić?

Skontaktuj się z nami, my zajmiemy się wszystkimi formalnościami. Szczegółowe informacje jak możesz zmienić sprzedawcę na Eneę, znajdziesz tutaj.

Przejdź do Enei już dziś! Zmień dotychczasowego sprzedawcę i postaw na dodatkowe korzyści.

        Zamów kontakt     

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.